|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekin320
Klubowicz
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:49, 27 Sty 2012 Temat postu: Doczekaliśmy się... Diesle z M GmbH! Co wy na to??? |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu znajdziecie najświeższe info odnośnie trzech nowych modeli spod znaku M - BMW M550d xDrive, X5 M50d und X6 M50d.
No cóż - w obecnych czasach wszystkiego się można spodziewać! Oczywiście wypowiadam się tu jako absolutny przeciwnik Diesla (no i automatu - ręka służy w końcu do zabawy :lol: ).
Ciekawe posunięcie - w czasach coraz droższego diesla i silników benzynowych z podwójnym oraz (nadchodzącym) potrójnym turbo! O małych pojemnościach skokowych i wysokiej mocy.
Nie sugerujcie się tu również podanymi wartościami spalania - to tzw. Norma EU - trzeba do tego dodać spoko 3-4 litry.
Jaki jest sens BMW M z silnikami wysokoprężnymi??? Czyżby tylko wyjście naprzeciw sympatykom śmigiełka z dieslem pod maską??? Bo przecież chyba nikt kupując BMW M nie patrzy na spalanie??????
Cóż - teraz tylko czekać jeszcze na Ferrari z dieslem Mam nadzieję, że chociaż ta marka pozostanie wierna ideałom, silnikom V8 i V12 i nie pobrudzi sobie cylindrów tą śmierdzącą brudną mazią!!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rekin320 dnia Pią 17:51, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:40, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Rekin.... silnik diesla mimo dyskomfortowego dźwięku posiada ogromne możliwości podniesienia mocy, dużo większe niż silnik benzynowy. W ostatnim czasie zauważyć można było dużą popularność diesla na rynku, nie tylko polskim . Takie silniki można już spotkać prawie w każdej jeżdżącej maszynie, czy to kosiarka czy .... no właśnie M Nie ma co się dziwić że M się tym wcześniej czy później musiało zająć.
Silnik diesla był prekursorem silnika benzynowego, dziwne jest że M nie zaczęła wcześniej. Krokiem milowym było dołożenie nieszczęsnej turbosprężarki i dzięki temu podwyższanie mocy. Trudno powiedzieć że silnik benzynowy jest "korzeniami"
Słuchając dzisiajszych diesli (ale nie z grupy VAG) można pokusić się o przypuszczenie że za pare(naście?) lat diesle będą ciche porównywalnie do benzyniaków, za to o większej mocy i lepszym momencie (co już dzisiaj jest normą). Co o tym myślicie?
W moim przypadku od czasu zakupu auta było pare przemyśleń, kompromisów; poprzez fascynację i nienawiść... doszedłem do tolerancji. Obecnie nie przeszkadza mi diesel, przywykłem do niego. Nigdy nie patrzyłem na ekonomię kupując auto z silnikiem 3L oraz masą pojazdu 1820 kg.... kupiłem go z ciekawości
Wikipedia podaje takie zalety i wady silnika benzynowego:
Cytat: |
Zaletami silnika iskrowego są:
- łatwy rozruch niezależnie od temperatury zewnętrznej silnika
- dobra szybkobieżność (szybka reakcja na "dodanie gazu")
- łatwość uzyskiwania wysokich obrotów pracy
- stosunkowo wysoka uzyskiwana moc
- dość lekka konstrukcja
- niezbyt skomplikowana konstrukcja układu zasilania
Te ważne zalety są jednak okupione kilkoma istotnymi wadami takimi jak
- mniejsza sprawność energetyczna (większe jednostkowe zużycie paliwa)
- nieco mniejsza trwałość w stosunku do silnika wysokoprężnego
|
Co do brudnej mazi.... widziałeś kiedyś OLEJ NAPĘDOWY? (nie ROPA która siedzi głęboko pod warstwą ziemi). Od etyliny różni się kolorem oraz słodkawym zapachem, jest tak samo przeźroczysta. Gdzie tu śmierdząca brudna maź?
Cytat: | Nie sugerujcie się tu również podanymi wartościami spalania - to tzw. Norma EU - trzeba do tego dodać spoko 3-4 litry. Jezyk |
Nie rozumiem? U mnie jest ksiązkowo, w/g tego co podaje producent.
P.S. Przenoszę ten temat z GALERIA (????) do TJUNING & STYLING.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Pią 19:25, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rekin320
Klubowicz
Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:48, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
U mnie też jest książkowo, a raczej katalogowo.
To co podają jako spalanie wg EU Norm, to nie spalanie podane przez producenta w katalogu, tylko wynik, który nigdy w ŻADNEJ MARCE I W ŻADNYM MODELU NIE BYŁ OSIĄGNIĘTY. Dla przykładu - spalanie dla nowego BMW M5 (F10M) podawane jest wg EU Norm jako 9,9 l. W testach przeprowadzanych przez różne magazyny motoryzacyjne spalanie nie spadało poniżej 16 (!!!) litrów. BMW dla tego modelu podaje: 14,0 w mieście, 7,6 trasa, kombinowane 9,9 - co jest tym razem i przegięciem fabrycznym BMW. Dane podałem z katalogu nowego M5.
Dla porównania: 650i spala odpowiednio 15,5 i 7,7 l, mix 10,6. Przy czym M5 ma 560 KM z 8 cyl., a 650i ma 407 KM też z 8 cyl.
Co do wagi - szóstka jest o 100 kg LŻEJSZA od M5 (1845 do 1945 kg). Więc coś z tym spalaniem wg producenta jest chyba nie OK.
Co do ceny M3 e30 - są to bardzo!!! drogie teraz auta, ale ceny ich oscylują w granicach 20-30 tys. Euro, 50 tys. to max - nawet za egz. salonowe. To jeszcze nie ten czas na takie ceny M3 e30.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|