|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 1:06, 22 Kwi 2013 Temat postu: E39 540i opinie, fakty, mity |
|
|
Niezwykle bardzo interesuje mnie ten model
4.4L, V8, 286KM, 440Nm, 12,3l/100km
Tyle mówi wikipedia ale mnie interesują fakty.
Ile z tej mocy zostało po latach, jakie jest spalanie rzeczywiste zarówno benzyny jak i gazu, jakie są koszty eksploatacji, na ile jest ten silnik wadliwy, jak auto znosi polskie warunki, koszty ubezpieczenia, różnica wersji przed i po FL, porównanie do 244 konnej wersji, a także M5 (oprócz mocy).
Ile można z niej wycisnąć po podczepieniu turbo (choćby z 3.0d) i jaki to może być koszt z zestrojeniem.
Na allegro, otomoto można znaleźć kilka fajnych, doinwestowanych egzemplarzy w manualu od 16000pln za 1997r do 20000pln za 2001r.
Warto się pokusić?
Mrogal ma 540i ale w automacie (szkoda ) więc pewnie trochę się wypowie... mam nadzieje.
Może ma ktoś trochę wiedzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:29, 22 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mało która z tych "doinwestowanych" ma wszystko zrobione. Jeżdżą bo jeżdżą.... przeważnie po zakupie trzeba te 2 tysie dorzucić na pare gadżetów.
BTW OWSZEM (!) automat nie zapewnia takiego przepału przy przyśpieszaniu, za to ja sobie nie wyobrażam ciągłego dotykania drążka, oczywiście to kwestia gustu. A idąc dalej.... ile z tych manuali jest tak niezajechanych skoro inni pewnie tak samo jak Ty chcą ciągnąć do kreski ze skrzyżowania? :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:52, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To fakt... masz rację. Pewnie zaraz vanos, pierścienie i kilka innych rzeczy do zrobienia. Auto zapewne nie służyło do niedzielnych wypadów kościelnych.
Ale w takim wypadku lepiej nie kupować? skoro serce prosi?
Może lepiej pójść na całość, dołożyć drugie tyle i posępić się na M5?
Albo spuścić z tonu i wziąć 535i z V8?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benio83
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 7:43, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
czy sadzisz, ze 3,6l w manualu lub m5 tez nie bylo katowane od czasu do czasu?
oczywiscie nie jest powiedziane, ze wszystkie 3,5l 4,4l lub m5 to zarzniete nieboszczyki, ale miejmy swiadomosc tego, ze sa to auta czesciej poddawane pokazom mocy.
moje zdanie jest takie... szukaj tego co cie interesuje, a na pewno natrafisz na egzemplarz, ktory bedzie cie satysfakcjonowal (wszystko oczywiscie jest kwestia pieniazkow)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez benio83 dnia Wto 7:47, 23 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:08, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Macie racje z katowaniem bez wątpienia ale powinienem zrozumieć to w ten sposób aby nie zmieniać?
W zasadzie lepiej kupić 3,6 bo części tańsze...? Za samo "M" jest +200% przy kasie. Komplet hamulców przód i tył to wydatek rzędu 2500pln na allegro.
2.0 czy 2.5 też lekko nie miały. Chociaż na pewno lżej niż V8.
W zasadzie najbezpieczniejszym rozwiązaniem było by kombi 523i.
Jednak nie chcę kombi i silnik za mały.
Kupić tanio, rozebrać, powymieniać, złożyć, jeździć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:36, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Pomiędzy 3.5 a 4.4 nie ma różnicy w cenie części a M5 nie kupuje się patrząc na pieniądze, nie bądźmy żałośni ;-)
Pomyśl co Ty chcesz, z czym się pogodzisz na codzień. V8 nie kupuje się na dojeżdżanie do pracy, w obecnych czasach raczej przelicza się te niebagatelne spalanie na rzeczywistość. Mimo wszystko nikt Ci nie brani ekstrawagancji ;-)
V8 Spalanie.... od 13 do 18, w stresie śmiało ponad 20 na 100. A pierd.... że pali 10 wsadź sobie między kartki komiksu o supermanie. Zawieszka mniej więcej ta sama kasa co R6, z tą różnicą że np. przód jest całkowicie inny.
U mnie ostatnio wygrał jednak rozsądek, zakupiłem 2.8 i jestem bardzo zadowolony, chociaż i tak twierdze że moc mogłaby być mniejsza do codziennego jeżdżenia; V8 to byłby szpan.... jednak całkowicie mi zbędny ;-)
Pamiętaj że mam cyniczne podejście do ludzi potrzebujących mocy , chociaż tu staram się być w miarę obiektywny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:31, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Wiem Ślimaczku jakie masz zdanie na ten temat
Nie chodzi mi o szpan, równie dobrze można powiedzieć, że teraz też szpanuję z 4 rurami
Raczej chodzi o zamiłowanie... dźwięk silnika, obroty, osiągi, w wymarzonej budzie... cała magia
Ten moment gdy wsiadasz do auta..., przekręcasz kluczy i dobiega cię dźwięk bulgoczącego silnika (Bartek zapisze: "zamiast klekotu D )
Na tym mi zależy.
Szapan? Raczej jestem skromnym, grzecznym chłopcem
Ze spalaniem oscylowałem na 18L/100km. Patrząc na cenę części to są nieco droższe jednak nie robi to za dużej różnicy.
Jak M5 to raczej jako drugie auto...
Nie patrząc na pieniądze ale nie jako auto do pracy
Każdy ma jakieś swoje wymarzone auto... ja mam e39 M5.
Zastanawiając się nad katowanymi egzemplarzami zacząłem poważnie myśleć nad V8 w e60 młodsza siostrzyczka w pięknej budzie.
Jednak koszt podobny do M5 poprzedniczki.
De facto masz rację Ślimak, że powinienem się zastanowić czego tak naprawdę chcę i co chcę osiągnąć.
Nabieram przekonania, że chyba jeszcze czas przyjdzie na zmiany
Najpierw trzeba doprowadzić do porządku bociana
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrogal
Klubowicz Początkujący
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Śro 23:58, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
czytałem wcześniej, ale za krótko auto miałem Artur:smt001
no cóz ja mogę Ci teraz powiedzieć, jak śledzisz posty to wiesz wszystko :smt001
auto służy do normalnej jazdy, spalanie wg kompa ok 22 l na setke u mnie, czasem w trasie na tempomacie spadnie do 10 :smt006
silnik bajka mimo, ze robię ok 8 tys km na rok, czyli olej, filtry i inne eksploatacyjne sprawy robię wg kalendarza a nie km :smt017 ale tak juz mam (chyba że km zbiegną się z czasem) :smt003
a temat znalazłem, ponieważ szukałem obrotów tzw "do odcinki" :smt017
czasem, jak już rozgrzane to wiadomo - "przegonić" trzeba :smt003
odcina, czyli falowanie, jest u mnie przy 6300 obrotów :smt017
mało, mógłby do 6500 podciągnąć myślę,
ciekaw jestem czy lewar próbował ile ma obrotów do odcinki?? :smt017
no i jeszcze automat, co do jazdy użytkowej - bajka i och i ach :smt007
ostatnio po rozmowach z "rajdowcami" usłyszałem, ze na torze powinienem przełączyć zamiast na S to na +/- i na 2 ciągnąć :smt017 wtedy "podobno" odcinka trwa z 4-5 sek zanim wrzuci 3-kę i wtedy starczy mi trasy międzu oesem, ale to mam zamiar sprawdzić w Toruniu , może w tym roku się uda :smt003
edit
na blacie mam już 285 560 kkm :smt003
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mrogal dnia Śro 23:59, 16 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lewarr
Klubowicz
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chruściel Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:40, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
hahah oczywiście ze prubowałem na kazdym biegu wiem ile wykrzesam z niej km 6.5k odciecie a przyy 250 km dopiero 5 wsadza automat u mnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrogal
Klubowicz Początkujący
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:50, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Lewarr napisał: | 6.5k odciecie |
no właśnie i ja mam wrażenie, że powinna u mnie do 6.5 podciągnąć a nie :
mrogal napisał: | odcina, czyli falowanie, jest u mnie przy 6300 obrotów :smt017
mało, mógłby do 6500 podciągnąć myślę,
|
:smt017
gdzieś te 200 rpm musze odnaleść :smt003
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|