|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:00, 17 Lut 2011 Temat postu: wymiana uszczelki pod głowicą E46 2.0d 150KM |
|
|
witam
Mam pytanie czy ktoś już wymieniał uszczelkę pod głowica w E46 2.0 diesel 150KM (common rail) ??
chodzi mi o praktyczne wskazówki, czy np. są potrzebne jakieś specjalistyczne klucze i w co sie powieniem zaopatrzyc poza samą uszczelką, jakie łby mają śruby od głowicy itp.
Póki co doszedłem że musze jeszcze kupić podkładki uszczelniające pod wtryski ale moze ktoś wie coś wiecej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:39, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
1) dlaczego chcesz wymienić uszczelkę pod głowicą? 2)chcesz to sam zrobić?
[link widoczny dla zalogowanych] jak pytasz co potrzebne(narzędzia- części) to może zostaw to mechanikowi ?
-masz smugi(budyń) w oleju na bagnecie i pod korkiem?-to normalne o tej porze roku jak nie robisz kilometrów i się olej porządnie nie rozgrzewa.masz któryś z tych objawów?;
-spadek mocy silnika
-utrudniony rozruch, silnik jest zalewany przez płyn chłodniczy
-kopcenie auta na biało,siwo ( nie mylić, kiedy jest chłodno-mróz- i auto kopci na biało gdyż to normalna oznaka)
-swąd płynu chłodniczego w spalinach (zapach podobny do zapachu płynu)
-znaczny ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym, co może doprowadzić do przegrzania się silnika !
-podwójny stan na bagnecie oleju, czyli bagnet jest mokry od oleju i powyżej od płynu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez darth talil dnia Czw 17:12, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:01, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
Sorry moze nie do końca konkretnie się wyraziłem nie chodziło mi o proces wymiany uszczelki i podstawowe narzędzia jakie mi bedą potrzbne (typu dynamo itp.) ale o jakieś niespotykane utrudnienia na które ktoś się natknął robiąc akurat ten silnik np. śruby niestandardowych łbach czy np. trudności przy demontażu wtrysków bo z tego co wstepnie patrzyłem to do zdjecia pokrywy zaworów trzeba zdemontować wtryski.
a co do objawów to raczej na 100% wskazują na uszczelkę (lub też nie daj Boże głowice) :
-biały duszący dym po zapaleniu,
-twarde przewody chłodzenia
- ubytek płynu ok 800ml na 200km
według mnie ewidentnie płyn przedostaje sie do komory spalania a jedynym miejscem gdzie moze to sie zdarzyć jest uszczelka pod głowica, głowica lub blok silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:15, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
a nieszczelności na przewodach-pompa wody? a nie masz przypadkiem zapowietrzonego ukladu chłodzenia?objawy pasuja-twarde przewody i spier...znikający płyn. wymiana uszczelki to tak jak kapitalka góry silnika ostateczność.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:28, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
wiesz też juz kombinowałem na wszystkie strony bo też mi sie średnio uśmiecha to wszystko rozbierać zresztą pewnie jak ściągne to glowice tez dam do splanowania i sprawdzenia szczelności ale przewody są suche a przez awarię pompy to płyn nie przedostawałby mi sie do komory spalania ja juz jakiś czas temu zauwazyłem twarde przewody ale płynu mi nie ubywało wiec myślałem ze ten odpowietrznik w korku się popsuł a to pewnie byly pierwsze objawy konczącej sie uszczelki :?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:08, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
skoro tak... chętnie pomogę nieodpłatnie przy zwalaniu głowicy(cel poznawczo-edukacyjny) planowanie i spr głowicy na mikropęknięcia- nowa uszczelka i szpilki klucz dynamometryczny-obowiązkowo,i pewnie parę innych gadżetów musisz mieć-sprawdź ceny w aso zanim kupisz zamienniki firmy krzak(możesz być mile zaskoczony cenami)pomyszkuj jeszcze po necie co i jak-masz oznaczenie silnika m47d20tu? jak będziesz chciał skorzystać z dodatkowej pary rąk-pisz pw. pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:32, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
akurat w tym wypadku to sam tez nie bede sie za to zabierał, póki silnik mi sie nie grzeje i płyn nie przedostaje sie do oleju to chce dokulać się do domu i zrobić to z moim bratem bo tam mam warunki warsztatowe bo pod blokiem czegos takiego nie zrobie no i doświadczenie brata który juz kilka silników bmw i nie tylko rozebrał, ale bardzo dziekuje ci kolego za zainteresowanie i porozycje pomocy jesli bedziesz potrzebował pomocy również daj znać, mam róznież komputer diagnostyczny wiec wal śmialo,
mój slinik to M47N co do cen częsci to nie ma tragedii mam kolege w sklepie motoryzacyjnym w Elblagu wiec załatwi mi uszczelke firmy Goetze za ok 100zł więc mam nadzieje ze całość nie wyjdzie tragicznie od strony kosztowej
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaras dnia Czw 22:55, 17 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prezes
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:06, 17 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
jesli bedziesz chcial sprawdzic głowice itd. na mikropęknięcia mogę Ci to zrobić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:19, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
WOW !! dzieki wielkie kolego za info zobacze jak bedzie to wszystko wyglądało po rozbiórce, jesli uszczelka bedzię ewidentnie uszkodzona to chyba nie bede cudował, splanuje głowice i tyle apropos planowania czy w tej kwestii tez mi możesz pomóc czy tylko mozesz sprawdzić na mikropęknięcia ??
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
prezes
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 1059
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:23, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
z tym to moge ci polecic dobrego i w miare taniego fachowca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:57, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
ok super dam znac co i jak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaTeK
Zarząd Klubu
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 958
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 3:18, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
"El-Szlif" Mechanika Pojazdowa S.C. Jakubów Bogusław i Jakubów Marek
82-300 Elbląg
ul. Warszawska 58
Oni planują głowice itp. moim zdaniem robią to dobrze i z tego co widzę nawet Braniewo przysyła im głowice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:36, 18 Lut 2011 Temat postu: |
|
|
prezes napisał: | jesli bedziesz chcial sprawdzic głowice itd. na mikropęknięcia mogę Ci to zrobić | plusy pracy spawacza- też mam penetranty prezesa masz papiery na badania nieniszczące?-daj odp. na pw
MaTeK napisał: | "El-Szlif" Mechanika Pojazdowa S.C. Jakubów Bogusław i Jakubów Marek
82-300 Elbląg
ul. Warszawska 58
Oni planują głowice itp. moim zdaniem robią to dobrze i z tego co widzę nawet Braniewo przysyła im głowice. | i mają w ch...j lat praktyki(ok20lat!)-więc prawdopodobnie w cenie -zrobią test
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 3:13, 09 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
niestety moje przypuszczenia się sprawdziły, po ciśnieniowym sprawdzeniu okazało sie że głowica strzaskana w kanałach ssących
obecnie szukam innej
jakby ktoś miał jakieś informacje technologiczną dotyczacą ustawienia rozrządu w moim silniku to byłbym wdzięczny bo wszystko sobie pozaznaczałem i niby zblokowałem w otworze pod rozrusznikiem ale nie pasuje mi że na zębatkach na wałkach rozrządu nie ma żadnych znaków i wolałbym się upewnić żeby nie zrobić zadnego babola
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:00, 10 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jaras -to spocik piechotą znów? łeee... zgoogluj i pewnie będzie sporo info.pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:04, 11 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
nie niestety jeszcze to trochę potrwa
jesli chodzi o techniczne info to juz wszystko wiem po prostu w tym dieslu w punkcie zblokowania koła zamachowego linie krzywek są do siebie równoległe a nie jak w benzynie (gdzie sie przecinają)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JUNIOR0309
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:18, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
ja mam taki problem bialy dym jest pokazuje mi sie kontrolka oleju jak stoje na swiatlach podjezdzam do domu wylanczam auto patrze na bagnet a tam jest troszke ponad minimum bylem u mechanika na asnyka i patrzal mi go powiedzial ze uszczelka jest oki icisnienie tez co mam robic?????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MELON3
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLAG Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:20, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
szkoda ze na spocie nic nie mowiles
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:25, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
JUNIOR0309 napisał: | ja mam taki problem bialy dym jest pokazuje mi sie kontrolka oleju jak stoje na swiatlach podjezdzam do domu wylanczam auto patrze na bagnet a tam jest troszke ponad minimum bylem u mechanika na asnyka i patrzal mi go powiedzial ze uszczelka jest oki icisnienie tez co mam robic????? |
Kolego musimy się spotkać. Byłeś u Sylwka na Asnyka?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
JUNIOR0309
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 13 Lut 2011
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Nie 23:51, 13 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
tak wlasnie tam bylem gadalem niedawno z kumplem mowil ze to moze byc czujnik bo jak teraz wrucilem z jazdy raz sie pokazywala kontrolka raz nie i dymu terz nie bylo jak nie szarzowalem tak do 3 tysiecy obrotow nie wiecej tylko na splocie tego jeszcze nie mialem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JUNIOR0309 dnia Nie 23:54, 13 Mar 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Sob 2:24, 19 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Jaras ostatnio u korkucia spotkałem twojego sąsiada(?)pytał właśnie o głowicę dla Ciebie. odp.-znasz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jaras
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lut 2011
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Włocławek/Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 2:09, 20 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Hehe bardzo możliwe że to Darek mój sąsiad bo go prosiłem, ale niestety nic nie ma takiego
nigdzie u znajomych nie mogłem znaleźć i ostatecznie kupiłem przez neta, gość daje pisemną gwarancję więc mam nadzieje ze wszystko bedzię ok ale póki nie przyjdzie i nie sprawdze jej u Jakubowa to żyje w stresie :?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|