Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tłumik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SantaSatan
Początkujący



Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 13:06, 01 Gru 2012    Temat postu: Tłumik

Witam. Mam pytanie odnośnie tłumików do e38 3.0i V8 - czy można wstawiać tłumiki od wyższych pojemności silnika, powiedzmy 4.0?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:38, 01 Gru 2012    Temat postu:

pewnie tak, srednice rur są te same.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:30, 01 Gru 2012    Temat postu:

ja w E39 3.0 mam od M5 =) teraz wywaliłem katy i mam piękny przelot. Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
NegroEG
V stopień wtajemniczenia



Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:39, 03 Gru 2012    Temat postu:

można bez żadnego problemu ale po wstawieniu od "większej" pojemności to bedą spaliny łatwiej przelatywać co zwiększy dźwięk jaki będą słyszeli przechodnie dla silnika nie wiem czy będą jakieś konsekwencje typu zwiększona moc czy moment obrotowy negatywnie też to w żaden sposób nie wpływa

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:01, 03 Gru 2012    Temat postu:

raczej zmniejszona moc delikatnie, jeśli nowy wydech będzie mieć większą pojemność.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:06, 03 Gru 2012    Temat postu:

sparco1020 napisał:
raczej zmniejszona moc delikatnie, jeśli nowy wydech będzie mieć większą pojemność.


Hahaha, to pewnie dlatego większość ogromnych silników nie ma wogóle wydechu - bo mają za dużą moc której i tak się nie wykorzysta? WesolyWesolyWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:49, 03 Gru 2012    Temat postu:

zorientuj się Radziu w temacie modyfikacji wydechu to zrozumiesz.


większa pojemność wydechu (w sensie rur i puszek), przy takim robieniu na oko, albo na słuch, da ujemny skutek, niewiele, ale coś się zmieni.
Da to tyle że spaliny będą mieć inne ciśnienie, co za tym idzie prędkość wylotu. A silniki BMW są przewrażliwione na tym punkcie. Dla przykładu m52b28 po wycięciu katów tracą sekundę na ćwiare, to coś znaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:37, 03 Gru 2012    Temat postu:

Nie widać na końcu mojej wypowiedzi paru uśmiechów? Wesoly To był żart, jak zwykle specyficzny , bo ślimakowy Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:47, 03 Gru 2012    Temat postu:

oke, oke,
ja to odebrałem "podśmiech**ke"

nie offtopuje więcej


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:42, 03 Gru 2012    Temat postu:

U mnie wygląda to tak, że przy niskich obrotach czuć pewien niedobór mocy jakby moment spadł, od 1800 obrotów wyraźnie zaczyna wyć wydech ale od 2200 dostaje większego kopa niż na orginalnym. Napewno wzrośnie spalanie, mi z przelotem pali około 1,5l/100km więcej po mieście, w trasie nie zauważyłem różnicy. Mam 2,5" przelot od M5 w 3.0d.
Dużym plusem jest to, że silnik chodzi równiej ale to raczej przez to, że 2 katalizatory miałem całkowicie zawalone i spaliny w zasadzie nie miały jak się wydostać więc stąd ta nierówna praca.

To, że moc spada nie dokońca jest tak.
Zgodzę się z jezeli mówimy o kompletnym wydechu razem z katalizatorami, które sa nowe i wymienimy to na kompletny wydech o większej średnicy także nowy to moc spadnie bo nie będzie odpowiedniego sprężenia spalin. Zwróćmy tylko uwage na to, że nasze autka zrobiły już troszkę kilometrów, a nasze katalizatory już w pewnym sęsie przestały spełniac swoją funkcję i są w zasadzie wąskim gardłem na drodze spalin co zmniejsza moc silnika bardziej niż zbyt szybkie ich uchodzenie.

Moja rada, jeżeli zmnieniasz wydech to cały (jeżeli katalizatory masz dobre to zostaw orginalne)
ale licz się z tym, że spalanie wzrośnie, a efekty nie dokońca będą takie jakich sie spodziewasz.
Oprócz tego, że autko brzmi pięknie Mruga
Moc może wzrosnąć lub spaść podobnie jak moment obrotowy wsystko zależy od tego w jakiej kondycji jest twój silnik.

Ciekawostka...
W M5 E39 i E60 właśnie poprzez wydech zmniejszono moc odpowiednio z 408 na 400 i z 520 do 507 aby mieścić się w normach emisji spalin.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Wto 1:38, 04 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin