|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lewarr
Klubowicz
Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chruściel Płeć:
|
Wysłany: Pią 2:55, 31 Sty 2014 Temat postu: Reakcja na odkręcenie korka wlewu oleju |
|
|
jak samochód powinien książkowo reagować, gdy na załączonym silniku odkręcimy korek wlewu oleju?
Czy ma to jakiś związek ze szczelną/nieszczelną odmą, czy z czymś innym?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 13:23, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
To mit dotyczący kompresji na cylindrach, jednak by silnik zgasł to na tłokach już nie powinny istnieć pierścienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 17:22, 31 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Po odkręceniu korka podajesz tzw,. lewe powietrze, dodatkowo zmieniając ciśnienie w skrzyni korbowej. Myślę że sam rozumiesz z czym to się wiąże. Różne silniki różnie się zachowują, lecz w teorii dobrze dotarty silnik bez przedmuchów powinien kuleć po odkręceniu korka. Jeśli nie ma różnicy to znaczy że on to powietrze gdzieś indziej równoważy - czyli masz wadliwy obieg powietrza, np. tzw. odmę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:39, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Oooo własnie... kiedyś odkręciłem i ledwo mi kulał. To dobrze czy źle? :-(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:46, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo źle Oj bardzo źle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:52, 03 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Czyli dobrze HAAAH :-D
Już ja Cię znam Ślimaczku ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrogal
Klubowicz Początkujący
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:33, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
sprawdziłem, przy okazji wymiany oleju, co z tym "kuleniem"
po odkręceniu korka wlewu oleju, silnik jakby chodził na 4 a nie na 8 garów, szok jak nim telepało
po zakreceniu od razu wyrównał obroty i równo pracował,
podobnie z bagnetem, wyjęcie na pracującym też lekko wpłynęło na pracę, ale nie w takim stopniu jak korek, po wsunięciu bagnetu też uspokoił obroty,
tak, przy okazji:
czy te "sławne" odkręcanie się pompu oleju występuje w M62TU??
latam po różnych forach i częściej było w 4.0 silniku i M60.
A pytam, bo ostatnio wyskoczył mi komunikat: "stop, niskie ciśnienie oleju" (czy jakoś tak) a oleju mam akurat na MAX,
fakt, że auto stało na przechyle, jak codzień pod domem tyle, że 1 raz taki komunikat sie pojawił, hmm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:44, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
U mnie w M62 pompa była dobrze dokręcona, byłem pierwszy który tam zaglądał Mimo wszystko musiałem dokonać regulacji napięcia łańcucha, bo już o pare mm był poza normą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benio83
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:17, 26 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
kiedys slyszalem, ze wszystko zalezy od konstrukcji silnika. slyszalem tez, ze w typowych r4 po odkreceniu korka nie powinno nic kulec, a jak nie rowno chodzi to znaczy, ze sa jakies przedmuchy czy cos takiego. z kolei w r6 typu m52 sytuacja powinna byc odwrotna. natomiast nie slyszalem nic jak to jest z v-kami.
niczym nie podepre tego co napisalem bo sa to tylko tematy, ktore gdzies zaslyszalem, a z drugiej strony to z mechaniki znam sie najbardziej na piwie i paluszkach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrogal
Klubowicz Początkujący
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Pon 12:09, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
:smt017
dopisze w tym temacie coś, co mnie nurtuje juz jakiś czas :smt001
silnik 4.4 V8 olej 5W40
wskazanie poziomu oleju na wskaźniku, w zależności od ciepła silnika, stan oleju na silniku "ciepłym" tzn, ok 1 godz do 1,5 od wyłączenia stan jest "pomiędzy min a max", natomiast już np rano, na całkowicie zimnym, stan jest na wskaźniku na max :smt017
skąd się bierze aż taka różnica na wskaźniku ok 0.5 cm?
czy przez noc "spływa" z filtra oleju?
rozumiem, że na całkiem gorącym nie wszystko spłynie z góry, ale po 1-1.5 godz powinno już "ściec" chyba?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:24, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Tak to olej spływa... ale ogólnie nagrzewając się zwieksza swoją objętość. Dlatego też jak nalewamy olej, lejemy go na połowę pomiędzy max, a min. Bo czy jak spłynie cały czy jest nagrzany to zawsze pokazuje mniej więcej ten sam stan :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrogal
Klubowicz Początkujący
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:36, 19 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Artur napisał: | ... ale ogólnie nagrzewając się zwieksza swoją objętość. |
dokładnie tak to rozumiem, dlatego dziwiłem się ciągle czemu na zimnym jest max, a nie na ciepłym :smt017
nie znam dokładnie jeszcze tego układu smarowania, czy gdzieś pomiędzy filtrem w tych przewodach są jakieś "zaworki"? na rysunkach tego nie widać :smt017
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:49, 20 Maj 2014 Temat postu: |
|
|
Bo ich nie ma... to proste rozwiązanie. Po odpaleniu silnika olej jest "wciągany" w silnik i tyle. Po prostu bagnet jest na takiej głębokości, że na zimnym podaje dany stan i jeżeli jest on we właściwej ilości i masz olej o odpowiedniej lepkosci to po rozgrzaniu będzie Ci wskazywał tyle samo.
Liczcie się jednak z tym iż już nie używacie oleju takiego jak był lany na samym początku, a i silnik jest, że tak powiem... heh luźniejszy ;-)
U mnie na zimnym zazwyczaj pokazuje więcej niż na ciepłym. Po niezłym rozgrzaniu mam na minimum, a jak postoji to mam pomiedzy max, a min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|