|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:11, 17 Wrz 2011 Temat postu: Podmiana przepływki |
|
|
Witam, czy jest ktoś na forum, kto miałby podmienić dosłownie na godzinkę sprawny przepływomierz do silnika m50 (jeżeli ma to jakieś znaczenie to jest to 2.5l). Podejrzewam, że mój jest padnięty i chciałbym się co do tego upewnić. Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benio83
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 15:42, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
w m50b25 sa na pewno dwie rozne przplywki (nie wiem czy nie ma ich czasem wiecej). siemens i bosch (nie wiem czy vanos tez ma tu jakies znaczenie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:02, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
co do tego czy vanos czy nie to nie wiem :? Cały osprzęt mam boscha, więc przepływkę też pewnie Bosch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:46, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
benio83 napisał: | w m50b25 sa na pewno dwie rozne przplywki (nie wiem czy nie ma ich czasem wiecej). siemens i bosch (nie wiem czy vanos tez ma tu jakies znaczenie) |
Benio pomyliłeś silniki, w M50B20 jest siemens i bosch.
W M50B25 od końcówki 1992 występuje tylko jedna przepływka BOSCHa o nr 0280217502 (ori BOSCH) oraz numerze OE BMW 13621747155.
Panie Krzysztofie, jeśli ma Pan inaczej to być może ktoś już coś kombinował?
Zmiana przepływki nie przyniesie radykalnej , odczuwalnej odrazu zmiany - trzeba pojeździć, wartości ECU przyjmą nowe wartości odczytu. Generalnie można to też sprawdzić na kompie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Sob 20:58, 17 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:09, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Panie Ślimaku Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale pamiętam, że gdy prześwietlałeś mi samochód były jakieś wątpliwości i niejasności co do przepływomierza, a ja ciągle walczę ze spalaniem i spadkiem mocy. Czytałem w necie, że jeżeli po odpięciu przepływki podczas pracy silnika jeżeli obroty silnika spadną na chwilę, a potem wrócą do normy, to na 100% przepływomierz walnięty, u mnie właśnie tak jest. Do tego tak jak wyżej pisałem i jak sam zdążyłeś zauważyć brak jest jej mocy i spalanie jest zbyt wysokie. Sonda niby dobra, błędny sygnał od czasu do czasu dawały te stukowe, kupiłem używane ale jeszcze nie zmieniałem bo nie mam klucza. Wymieniłem także parę węży pod kolektorem i uszczelki kolektora ale żadnej poprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 23:20, 17 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
To normalne że jeśli się coś odłączy to silnik zareaguje. Jestem daleki od takich sposobów diagnozowania! Bardzo łatwo coś "uwalić".
Można odłączyć (na wyłączonym zapłonie!) przepływkę i pojeździć tak jakiś czas, rejestrując czy znacznie spadnie spalanie. Bez przepływki ECU przyjmie wartość uśrednioną.
Co do samej przepływki to nie zawężajmy "kręgu do podmiany" tylko do e34 2.5L. Ta sama przepływka jest montowana w silniku M60 3.0 i M62 3.5L w modelach E32 3.0 i E38 3.0/3.5L, E39 3.5L (kolega MAKAVELI), E34 3.0.... Przepływka posiada tzw. HOTFILM, można spróbować przeczyścić go specjalnym preparatem do tego przeznaczonym (np. [link widoczny dla zalogowanych]). Posiadam taki preparat. Przestrzegam by NIE DOTYKAĆ niczego w środku, a mycie wykonywać prawie bezinwazyjnie na ZIMNYM przepływomierzu.
...A VANOSa można rozpoznać z 32 metrów i 61cm
Pierwowzór M50 posiada w tym miejscu prostą ścianę. Posiadany przez Pana silnik ma oznaczenie kodowe: 256S2 VANOS.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Sob 23:52, 17 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:41, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Źle się zrozumieliśmy odnośnie vanosa. Chodziło mi o to, że nie wiem czy jest różnica w rodzajach przepływomierzy w wersjach z vanosem i bez. U siebie wiem, że vanos mam. Odnośnie diagnozowania w taki sposób, wiem, że nie jest to zbyt dobre dla silnika i zdaję sobie sprawę, że normą jest także to, że silnik zareaguje. Czytałem, że taka reakcja jest w przypadku popsutego przepływomierza, gdy przepływomierz byłby sprawny silnik powinien zgasnąć. Nie wiem ile w tym prawdy, tak czytałem.
Odnośnie czyszczenia, to także gdzieś czytałem, że bardzo łatwo w ten sposób popsuć przepływkę, a twoim zdaniem warto spróbować?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysztof1794 dnia Nie 0:42, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 0:51, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
A to z Vanosem nieporozumienie wyszło
Jesli przepływka jest uszkodzona to zazwyczaj są problemy z mocą, pływaniem obrotów.... czyli raczej mocno odczuwalne. Tu silnik praktycznie tylko dużo pali (!). Poza tym, jechałem autkiem i bardzo ładnie silnik pracował.
Co do czyszczenia... jak najbardziej polecam. Preparat oparty na Isopropanol'u, bardzo ładnie się ulatnia i nie pozostawia śladu po sobie. Zepsuć to raczej nie zepsuje, póki my tego nie dotkniemy swoimi paluchami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 20:58, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
A czy nie miał byś może wypożyczyć mi klucza dynamometrycznego? Wymienił bym wtedy te stukowe, które dawały o sobie znać na kompie, a w najbliższym czasie postaram się też zakupić ten środek do czyszczenia przepływomierza i przetestować go.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 22:39, 18 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Chętnie, lecz mój klucz jest do cięższych prac, a do cz.st. trzeba klucza precyzyjnego w niższych zakresach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:51, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Więc tak:
Załatwiłem klucz dynamometryczny, zdjąłem kolektor i dobrałem się do czujników, wyjąłem jeden z nich po czym lekko się zdenerwowałem widząc, że zakupione przeze mnie czujniki stukowe mają inną wtyczkę niż moje...
Więc na razie operacja zmiany czujników poczeka...
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:09, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Ups... nie spodziewałem się tego. Dla pewności : Pańskie obydwa czujniki spalania stukowego powinny mieć nr 12141738667.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|