Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Podmiana przepływki

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:11, 17 Wrz 2011    Temat postu: Podmiana przepływki

Witam, czy jest ktoś na forum, kto miałby podmienić dosłownie na godzinkę sprawny przepływomierz do silnika m50 (jeżeli ma to jakieś znaczenie to jest to 2.5l). Podejrzewam, że mój jest padnięty i chciałbym się co do tego upewnić. Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
benio83
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 15:42, 17 Wrz 2011    Temat postu:

w m50b25 sa na pewno dwie rozne przplywki (nie wiem czy nie ma ich czasem wiecej). siemens i bosch (nie wiem czy vanos tez ma tu jakies znaczenie)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:02, 17 Wrz 2011    Temat postu:

co do tego czy vanos czy nie to nie wiem :? Cały osprzęt mam boscha, więc przepływkę też pewnie Bosch.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 20:46, 17 Wrz 2011    Temat postu:

benio83 napisał:
w m50b25 sa na pewno dwie rozne przplywki (nie wiem czy nie ma ich czasem wiecej). siemens i bosch (nie wiem czy vanos tez ma tu jakies znaczenie)


Benio pomyliłeś silniki, w M50B20 jest siemens i bosch.
W M50B25 od końcówki 1992 występuje tylko jedna przepływka BOSCHa o nr 0280217502 (ori BOSCH) oraz numerze OE BMW 13621747155.

Panie Krzysztofie, jeśli ma Pan inaczej to być może ktoś już coś kombinował?

Zmiana przepływki nie przyniesie radykalnej , odczuwalnej odrazu zmiany - trzeba pojeździć, wartości ECU przyjmą nowe wartości odczytu. Generalnie można to też sprawdzić na kompie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Sob 20:58, 17 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:09, 17 Wrz 2011    Temat postu:

Panie Ślimaku Wesoly Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale pamiętam, że gdy prześwietlałeś mi samochód były jakieś wątpliwości i niejasności co do przepływomierza, a ja ciągle walczę ze spalaniem i spadkiem mocy. Czytałem w necie, że jeżeli po odpięciu przepływki podczas pracy silnika jeżeli obroty silnika spadną na chwilę, a potem wrócą do normy, to na 100% przepływomierz walnięty, u mnie właśnie tak jest. Do tego tak jak wyżej pisałem i jak sam zdążyłeś zauważyć brak jest jej mocy i spalanie jest zbyt wysokie. Sonda niby dobra, błędny sygnał od czasu do czasu dawały te stukowe, kupiłem używane ale jeszcze nie zmieniałem bo nie mam klucza. Wymieniłem także parę węży pod kolektorem i uszczelki kolektora ale żadnej poprawy Zalamany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:20, 17 Wrz 2011    Temat postu:

To normalne że jeśli się coś odłączy to silnik zareaguje. Jestem daleki od takich sposobów diagnozowania! Bardzo łatwo coś "uwalić".

Można odłączyć (na wyłączonym zapłonie!) przepływkę i pojeździć tak jakiś czas, rejestrując czy znacznie spadnie spalanie. Bez przepływki ECU przyjmie wartość uśrednioną.

Co do samej przepływki to nie zawężajmy "kręgu do podmiany" tylko do e34 2.5L. Ta sama przepływka jest montowana w silniku M60 3.0 i M62 3.5L w modelach E32 3.0 i E38 3.0/3.5L, E39 3.5L (kolega MAKAVELI), E34 3.0.... Przepływka posiada tzw. HOTFILM, można spróbować przeczyścić go specjalnym preparatem do tego przeznaczonym (np. [link widoczny dla zalogowanych]). Posiadam taki preparat. Przestrzegam by NIE DOTYKAĆ niczego w środku, a mycie wykonywać prawie bezinwazyjnie na ZIMNYM przepływomierzu.

...A VANOSa można rozpoznać z 32 metrów i 61cm Wesoly

Pierwowzór M50 posiada w tym miejscu prostą ścianę. Posiadany przez Pana silnik ma oznaczenie kodowe: 256S2 VANOS.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Sob 23:52, 17 Wrz 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:41, 18 Wrz 2011    Temat postu:

Źle się zrozumieliśmy odnośnie vanosa. Chodziło mi o to, że nie wiem czy jest różnica w rodzajach przepływomierzy w wersjach z vanosem i bez. U siebie wiem, że vanos mam. Odnośnie diagnozowania w taki sposób, wiem, że nie jest to zbyt dobre dla silnika i zdaję sobie sprawę, że normą jest także to, że silnik zareaguje. Czytałem, że taka reakcja jest w przypadku popsutego przepływomierza, gdy przepływomierz byłby sprawny silnik powinien zgasnąć. Nie wiem ile w tym prawdy, tak czytałem.
Odnośnie czyszczenia, to także gdzieś czytałem, że bardzo łatwo w ten sposób popsuć przepływkę, a twoim zdaniem warto spróbować?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysztof1794 dnia Nie 0:42, 18 Wrz 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 0:51, 18 Wrz 2011    Temat postu:

A to z Vanosem nieporozumienie wyszło Wesoly

Jesli przepływka jest uszkodzona to zazwyczaj są problemy z mocą, pływaniem obrotów.... czyli raczej mocno odczuwalne. Tu silnik praktycznie tylko dużo pali (!). Poza tym, jechałem autkiem i bardzo ładnie silnik pracował.

Co do czyszczenia... jak najbardziej polecam. Preparat oparty na Isopropanol'u, bardzo ładnie się ulatnia i nie pozostawia śladu po sobie. Zepsuć to raczej nie zepsuje, póki my tego nie dotkniemy swoimi paluchami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:58, 18 Wrz 2011    Temat postu:

A czy nie miał byś może wypożyczyć mi klucza dynamometrycznego? Wymienił bym wtedy te stukowe, które dawały o sobie znać na kompie, a w najbliższym czasie postaram się też zakupić ten środek do czyszczenia przepływomierza i przetestować go.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:39, 18 Wrz 2011    Temat postu:

Chętnie, lecz mój klucz jest do cięższych prac, a do cz.st. trzeba klucza precyzyjnego w niższych zakresach.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzysztof1794
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 09 Kwi 2011
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 22:51, 20 Wrz 2011    Temat postu:

Więc tak:
Załatwiłem klucz dynamometryczny, zdjąłem kolektor i dobrałem się do czujników, wyjąłem jeden z nich po czym lekko się zdenerwowałem widząc, że zakupione przeze mnie czujniki stukowe mają inną wtyczkę niż moje... W mur
Więc na razie operacja zmiany czujników poczeka... Wesoly
Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 23:09, 20 Wrz 2011    Temat postu:

Ups... nie spodziewałem się tego. Dla pewności : Pańskie obydwa czujniki spalania stukowego powinny mieć nr 12141738667.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin