|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:15, 10 Wrz 2012 Temat postu: luz na wale e36 coupe |
|
|
szukajka uzyta i nic wiec tak stuki pojawiaja sie przy zmienie biegów jak dodam lub odejme gaz, dyfer odpada olej zmieniony( w sumie w skrzyni musze jeszcze zmienic) po wjechaniu na kanał i szarpaniu reka jest luz na wale od strony skrzyni słychac takie metaliczne stukanie praktycznie to samo co podczas jazdy, łącznik czy podpora to bedzie jak blizej sie temu przyjzec zeby wymienic odpowiednie? moze ktos by pomógł? z góry dzieki za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:33, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Podpore wału i łącznik elastyczny sprawdziłeś? Bywa że luzuje się na wielowpuście, trzeba kleić albo wymienić na nowy sprawny. Ewentualnie skrzynia ma już luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Pon 22:37, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jedyne co sprawdziłem to wjezdzajac na kanał i szarpiąc reką, moje wczesniejsze doswiadczenia to przedni napęd wiec w tym jestem troche zielony:( jak to sprawdzic? prosze o pomoc autko mam zaledwie kilka dni, przy zakupie było ok i teraz cos to zaczeło popukiwac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:15, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
pierwsze siada podpora, przy pałowaniu lubi paść i łącznik przy skrzyni. Raz na 15 lat potrafi się wyrobić krzyżak wału.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:28, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
hm mozna to sprawdzic organoleptycznie bez rozbierania? moze był by ktos rzyczliwy rzeby podjechał ze mna na rampe i luknął przy okazji? dopowiedział cos na temat bmw? na co zwracac uwage itd?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:01, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
wjeżdżasz na rampę/kanał I widzisz. Podpora wału widać od razu czy guma w koło łożyska rozerwana czy nie, tylko dostęp słaby, bo są osłony termiczne nad wydechem. Łącznik elastyczny to najlepiej odkręcić wał (3 śrubki) warto nabyć wcześniej nakrętki samokontrujące (zależy jaka pojemność). A krzyżak to już szaleństwa wału w każdej prędkości, im szybciej tym gorzej, a jak auto buja się na nierównościach to wyraźnie słychać w okolicach tylnych siedzeń jakieś stukanie etc. Ale to mało prawdopodobne, wtedy się nie opłaca naprawiać i kupić wał używkę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szparco dnia Wto 1:03, 11 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:20, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
nie zadnych wibracji nie ma podczac jazdy tylko pojedyncze stuki przy zmianie biegu jak dodam gazu lub tez nagle go puszcze, przy delikatnej jezdzie cisza, luz na wale od strony skrzyni jest znikomy ale nawet przy szarpaniu ręka słychac metaliczne pukanie, jesli to cos okrągłe na wale blisko skrzyni to podpora to przy pojemnosci 1.6 bynajmniej u mnie widac dobrze aczkolwiek az tak nie przyglądałem jej sie:( ale jak ja złapałem reka to sztywno ta guma nie była, ciezko mi ja ocenic bo z tym spotykam sie po raz pierwszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:09, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
no to łacznik skrzynia-wał bym ostawiał, jak pojedyncze sztuki przy zmianie biegów. Podpora odzywa się też podczas jazdy.
tak wygląda rozwalony łącznik.
A jeszcze pytanko.. czy czuć te puknięcia na lewarku od begów?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 11:16, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
na to dzis odpowiem bo jakos nie zauwazyłem tego:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:29, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jazda była, ze zwróceniem na to uwagi, brak jakich kolwiek ruchów lewarka itd, słychac tylko petaliczne pukniecie dokładniej w momencie wcisniecia gazu po wbiciu biegu, tak jakby ktos jakąs breszka metalowa tam puknał delikatnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:05, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
no to wykluczyliśmy uszkodzenie synchronizatorów w skrzyni A szkoda bo mam takową na sprzedaż xD
Więc na 90% masz już zużyty łącznik elastyczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:06, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
oki wiec teraz tak, zaopatrzyc sie tylko w nowy czy mozna uzywke zapodac?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:43, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
jak to z używkami, nikt Ci nie zagwarantuje ile pośmiga. Nowy Lemforder (max 150zł), posłuży kolejne 15+ lat.
Zanim się za to weźmiesz podjedz gdzieś na kanał i zobacz czy aby na pewno to to. Odkręć (na 3 śrubki jest do wału i na 3 do skrzyni). Oceń stan gumy, a przede wszystkim tulejek metalowych. Jeśli będziesz montować nowy to kup nowe nakrętki samokontrujące na śruby w sklepie metalowym (Legramet najlepiej chyba).
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:48, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
dzieki bardzo za rady, widze ze nowy tu jestem raptem od kilku dni a juz mi sie podoba:p czas pomyslec o jakims spocie:p bumka co prawda idealna nie jest ale pochwalic sie mozna:0 czyli da rade to wymienic bez sciagania całego wału i rozszczepiania go tak? wystarczy odkrecic tylko od striony skrzyni i go od tej strony opuscic i zmienic tamto tak? btw nawiazujac do tego miejsca troszke mi sie poci skrzynia własnie z tamtych okolic, obstawiam uszczelniacz gdzies pod za tym łacznikiem moze ktos podac jego rozmiary? zrobił bym od razu to i nowy olej wlał
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez nero25 dnia Wto 21:51, 11 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
neptunek
Klubowicz
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elblag Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:45, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Kolego u mnie bylo podobnie metaliczny stuk wydobywajacy sie z tylu przy zmianie biegow i przy odpuszaczniu gazu. Zwiedzilem wiele warsztatow i za kazdym razem nietrafione diagnozy byly. Az trafilem za kanal nie pamietam ulicy i tutaj diagnoza tuleje plywajace po ich wymianie problem sie rozwiazal. Teraz cisza i spokoj a i sam koszt nie byl powalajacy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:52, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
nie wykluczam tego aczkolwiek byłem na kanale i sam zdiagnozowałem luz przy skrzyni na wale, ruszając ręka czuc luz i słychac własdnie te pukanie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szparco
Klubowicz
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:22, 12 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Jakbyś zobaczył (a dokładnie usłyszał ) mojego złomka, to by Ci całkowicie nie było wstyd
Zapraszamy na spoty. Mam nadzieje że moja diagnoza okaże się słuszna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:48, 12 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
znaczy sie weisz ogólnie tragedii nie ma, poza tym własnie pukaniem , luzem na drazku i listwa na błotniku, nie moge nigdzie dorwac jej, polerka i bedzie ok no koła 17 za duze jak na ta pojemnosc:) wiec zostało mi rozkrecic najpierw i zobaczyc a pózniej zrobic:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Pią 0:09, 28 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
łącznik zamówiony jutro wymiana jesli wyjdzie ze to to oczywiście Lemforder drazki z koncówkami tez, lipka wczesniej koncówki kupiłem a teraz całosc bo drazków nie ma w sklepie osobno, okaze sie jutro wszystko po wymianie czy pomogło
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 9:37, 28 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
W pudełku Lemfordera jest łącznik marki SGF. Nie bój się, jest to marka którą BMW wsadza na pierwszy montaż
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nero25
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 26 Sie 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Pią 10:24, 28 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
wiem, ale dzięki bardzo o uprzedzeniu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|