|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzel_man
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:38, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Hahaha..
spoko
olej wymieniony... narazie ok... tylko jakąś podkładkę znaleźli w misce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartolassi
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 465
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:16, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
palec mi sie omskanal na inny guzik bo pisalem po omacku panie nie omylny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:39, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieję Panie omylny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 22:45, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
orzel_man napisał: | przepraszam... co Sli MAK />]??
To on sie teraz zajmuje serwisowaniem BMW ?
Prawda to Slimak... jak to jest...
jakieś tam ogłoszenie widziałem...
masz podnośnik ?
|
A masz z tym jakiś problem?
BTW nicki na forum piszemy poprawnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
orzel_man
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:39, 26 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Problem...
Problemu nie mam.... a czemu miałbym mieć....
... tylko zauważyłem że kolega w wielu postach Cie poleca...
znaczy że dobry jesteś
no i spytałem o podnośnik... bo jak pamiętam to nie miałeś wcześniej... a dawno mnie nie było więc może teraz już masz...
Co do nicka... ok nie ma problemu ... tylko się droczyłem ...
Mam przy okazji pytanko.
na dnie miski od skrzyni biegów znalazła się taka uszczelka/ podkładka...
wiecie może co to jest i jak może wpłynąć na pracę skrzyni ?
Będę wdzięczny za pomoc...
pozdro
[/img]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez orzel_man dnia Pią 16:33, 26 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mrogal
Klubowicz Początkujący
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Pon 13:42, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
mrogal napisał: |
mam zieloną naklejkę na skrzyni - automat, dla jasności :smt001
czy był zmieniany, czy nie :smt009
i czy należałoby zmienić? :smt017 |
w instrukcji samochodu wyczytałem, że od rocznika 31.08.2000r oleju w tylnym moście i skrzyni oleju zalanego fabrycznie się nie wymienia :smt017
cuda Panie, cuda.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 18:13, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
W sumie nie ale to rocznik przejściowy więc możliwe, że w niektórych się wymienia. Tak czy inaczej nawet jak się nie wymienia to warto to zrobić...
Dla świętego spokoju
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 21:39, 13 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nawet krew u człowieka się wymienia...... ;-) nie wymieniają Ci którzy mają już wiekowe maszyny i boją się że po wymianie coś się rozsypie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Pon 21:40, 13 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:44, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
hahaha dobre określenie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
einstein0
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg - Bartoszyce Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:01, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
I tak podważył sto lat doświadczenia niemieckich inżynierów z BMW...
A może mają rację twierdząc, że więcej szkód może wyrządzić inny olej niż fabryczny... Bo może się rozsypać jak dostanie co innego. Krew też jak zmienisz na inną to nie koniecznie będzie dobrze prawda? Jak producent nie zaleca i nic się nie dzieje to oprócz koniecznych napraw NIE MA POTRZEBY tego robić. Lepiej ukochanej kwiaty kupić to się może w domku coś poprawi :smt002
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 23:25, 21 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Nie gadaj bzdur. Pociągnąłeś mnie za język zamiast najpierw troche poznać temat więc napiszę pare zdań... Zajrzyj najpierw do manuala od producenta skrzyni i tam wyraźnie stoi że wymagana jest wymiana oleju co około 60 tys przebiegu. Na całym świecie , szczególnie w USA, "serwis" przeglądowy skrzyń jest czymś normalnym tylko w tym zacofanym kraju (PL) ludzie nadal wolą manuala bo boją się ASB a jak już automat działa to lepiej go nie ruszać (vide "nie ruszaj gó***na bo zacznie śmierdzieć"?).
Pokaż mi dokładnie która z popularnych skrzyń w naszych autach została zaprojektowana przez inżynierów BMW??? No chyba że po pracy w fabryce wędrują do ZF albo GM na drugą zmianę.
Lifetime czyli dożywotni... gadając już od rzeczy można powiedzieć że to sformuowanie ma także swój konkretny przelicznik np w sądownictwie
Kod: | Za Wikipedia:
Kara dożywotniego pozbawienia wolności (potocznie: dożywocie) – kara polegająca na osadzeniu skazanego w zakładzie karnym do końca jego życia. Jest to w Polsce najsurowsza kara przewidziana Kodeksem karnym z 6 czerwca 1997 r. Jest ona bezterminowa, skazany na tę karę może na podstawie art. 78 § 3 kk ubiegać się o warunkowe przedterminowe zwolnienie po 25 latach kary (okres próby trwa 10 lat). |
BMW wypuszczając auto na swój rynek (pamiętajmy że Niemcy, w tym także BMW nie biorą PL wogóle pod uwagę) nie myślą że ich własciciel będzie jeździł tym autem ponad 25 lat (lub krócej) płacąc zwyżkę w ubezpieczeniu czy tracąc z każdym rokiem kolejne pozwolenia, np. ze względu na emisję spalin niemożność wjazdu do wyższych stref w miastach.
Mam już czwarte e39 w automacie i napewno kolejne też będzie. W każdej ze skrzyń wymieniam zawsze filtr i ori płyn. Nie żaden Ludwik tylko to co leje producent skrzyni. Miałem słynną skrzynię GM A5S390R i także nie bałem się zmienić płynu.
Z doświadczenia wiem że automaty są czystsze i bardziej zadbane od manuali, gdzie większość ma w D olej i wycieki bo auto jeździ i nie wskakuje tryb awaryjny. To taki mój sarkazm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Wto 23:27, 21 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:45, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Jak można porównać olej w skrzyni do krwi??
Zgodzę się z tobą Radziu pod tym względem, że olej trzeba wymienić. Nic nie trwa wiecznie, a to że olej się nadaje wcale nie oznacza, że skrzynia nie wymaga jego wymiany. Są w niej różnego rodzaju opiłki, które po prostu zabrudzają ją wchodząc tu i ówdzie. W zasadzie wymiana oleju przepłucze skrzynie i najbardziej zalecanym było by wymienić go wtedy jeszcze raz
Co niektórzy przepłukują skrzynie bodaj że naftą i dopiero wtedy zalewają olej.
A jeżeli chodzi o obawę przed automatem to... powiem tak, automat w BMW (starsze modele) ma złe opinie i stąd zapewne obawa ale co niektórzy wolą jak coś w ręku "majta" w czasie jazdy
Dla mnie automat może nie istnieć, po prostu wolę sam zmieniać biegi... wtedy czuje, że ja prowadzę
Ponad to Radziu nie porównuj nas do amerykanów oni są strasznie leniwi i dla tego w większości przypadków mają automaty
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Śro 0:47, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 1:15, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Hehe, Artur skłaniasz do polemiki ;-)
W sensu stricte nie miałem na myśli podjąć tematu kto lubi potrzymać sobie w łapce drążek, bo to sprawa oczywista że są tacy co to lubią Pisałem patrząc przez pryzmat wyboru asb i jego eksploatacji. A jacy Polacy są i czym jeżdżą to chyba wszyscy wiemy i nie ma co się tego faktu wypierać.
Co do awaryjności asb w starszych BMW.... mowa o tych w naszym wieku? Do dziś jeszcze jeżdżą. Za to te młodsze, wzbogacone o elektronikę mają chyba tendencję do szybszego psucia.
A co do krwi... lubię analogię i zawsze coś wymyślę :-) :smt006
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 1:18, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 3:30, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Ja nigdy nie miałem auta z automatem, miałem co prawda okazję się przejechać i...
dla mnie trochę to było nudne ale to kwestia upodobania tak jak mówisz.
Awaryjność automatów to raczej z opowieści ale na tyle mnie to przekonało, że im nie ufam i bałbym się kupić BMW ze skrzynia dla leniuchów. Z tą elektryka to jak najbardziej się zgodzę. Słyszałem nieciekawe opinie, choćby o słynnej SMG
ale także i tych w e39 chociaż ludzie jeżdżą i nie narzekają
Jak będę stary i zgrzybiały to też sobie kupię automat hahahha no chyba, że wygram w totoloto i kupię M5 FY10 lub chociaż E60 M5
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 6:17, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Artur napisał: | Awaryjność automatów to raczej z opowieści ale na tyle mnie to przekonało, że im nie ufam i bałbym się kupić BMW ze skrzynia dla leniuchów. Z tą elektryka to jak najbardziej się zgodzę. Słyszałem nieciekawe opinie, choćby o słynnej SMG
ale także i tych w e39 chociaż ludzie jeżdżą i nie narzekają |
Pewnie to taki sam strach jak przed lotem samolotem... przecież tyle samolotów spadło, a stojąc na ziemi będzie bezpieczniej ;-)
Artur napisał: |
Jak będę stary i zgrzybiały to też sobie kupię automat hahahha |
Kopiesz sobie grób ;-)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 6:17, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Śro 12:08, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tak się mówi o awariach automatów (nie zdarzają się często ale ostro ciągną po kieszeni, stąd może te obawy co do nich).
A jak jest z awariami manuali? Osobiście jeszcze nie słyszałem o takim przypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 13:08, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Częścią składową napędu jest w przypadku manuala koło dwumasowe, odpowiednik części składowej asb - konwertera. Dwumasy nie padają? Nie wspomnę o samym sprzęgle. Niech podniesie rękę ten który nie ma głuchego dźwięku przy wrzucaniu biegu..... co w automacie nie występuje. Nie wspomnę już o ilości osób co to naprawiły.. raczej wszyscy jeżdżą aż padnie.
Nie bronię automatu, chociaż tak to może wyglądać, tylko zależy mi na obiektywizmie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:38, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
oj Ślimak ma rację... Manuale też padają i to wcale nie tak żadko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 14:53, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
no kurczaczek..... a psujące się synchronizatory, wodziki i wypadające biegi? Pozorna przewaga manuala (bo chyba tylko dla polaka) to brak elektroniki i trybu awaryjnego.
Kupując auto z automatem chłodno przeliczyłem...
manual : (cena używanego manuala w przypadku wymiany, stan bdb) ok. 800 pln
dwumasa ok 1700 [nowa]
sprzęgło kompletne sachs 500-700 pln [nowe]
800+1700+600 (uśredniłem) = 3100
cena automatu z konwerterem z rynku wtórnego w stanie bdb = 1000 do 3000. pozostałych elementów składniowych brak.
jedyna różnica jest chyba w cenie płynu...
ori płyn do manuala 100-200 pln, np. MF-LT1
ori płyn do asb ok. 300 pln, np. ESSO 71141
chociaż są tacy co leją tanie i też wszystko działa jak należy. Do asb lejemy od 3x do 10x więcej płynu (zależy od typu wymiany) niż do manuala, czyli płyn od manuala jest teoretycznie droższy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 14:57, 22 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 16:05, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Sprzęgło sachsa jest chyba jeszcze droższe
De facto zazwyczaj się wymienia jedną z tych rzeczy w manualu. Oczywiście lepiej zrobić generalny ale wiadomo jak jest. Część się zostawia starych gratów, a część się wymienia.
Co do trybu awaryjnego... w manualnu istnieje coś takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 18:53, 22 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Artur napisał: | Sprzęgło sachsa jest chyba jeszcze droższe
De facto zazwyczaj się wymienia jedną z tych rzeczy w manualu. Oczywiście lepiej zrobić generalny ale wiadomo jak jest. Część się zostawia starych gratów, a część się wymienia. |
Sprzęgło powinno wymieniać się z dwumasą, ponieważ najczęściej zaraz po wymianie sprzegła leci dwumasa.
Artur napisał: | Co do trybu awaryjnego... w manualnu istnieje coś takiego? |
Jasne... taki pośredni "na trasie" tekst post factum : "Panie to nie można jeździć bez oleju w skrzyni? Przecież biegi się zmieniały i można było jechać. A ona akurat dzisiaj musiała mnie zawieść!" :smt012 :smt012 :smt012
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:02, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Hahahha tryb awaryjny dobre
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:35, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No tak, nie brałem pod uwagę sprzęgła i dwumasy, ale one chyba akurat w BMW nie zużywają się wcale częsciej niż w innych markach. W każdym samochodzi prędzej czy później te elementy się wymienia.
Nie jestem przeciwnikiem automatów, po prostu lubię czuć że to ja decyduję kiedy auto zmienia biegi.
Tylko raz w życiu żałowałem że nie mam automatu - jak utknąłem w Niemczech na autobanie w godzinnym korku. Myślałem że nie wytrzymam bólu nogi od ciągłego wciskania sprzęgła i przesiądę sie z żoną.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Czw 15:35, 23 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:56, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Bigos napisał: | No tak, nie brałem pod uwagę sprzęgła i dwumasy, ale one chyba akurat w BMW nie zużywają się wcale częsciej niż w innych markach. W każdym samochodzi prędzej czy później te elementy się wymienia.
Nie jestem przeciwnikiem automatów, po prostu lubię czuć że to ja decyduję kiedy auto zmienia biegi.
Tylko raz w życiu żałowałem że nie mam automatu - jak utknąłem w Niemczech na autobanie w godzinnym korku. Myślałem że nie wytrzymam bólu nogi od ciągłego wciskania sprzęgła i przesiądę sie z żoną. |
Takim odpowiednikiem manuala jest steptronic, wtedy też masz kontrolę nad biegami..... z tym wyjątkiem że w skrzyni siedzi wkur.... instruktor jazdy, który zabezpiecza żebyś np. nie jechał 10 km/h na 3 biegu i sam w takim wypadku redukuje Ci bieg. Ja nie używam steptronica wogóle.
A o której nodze wtedy myślałeś i na które siedzenie chciałeś się przesiąść z żoną? :-):-):-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:39, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
zabawa z automatem jak dla mnie to zaczyna się od słynnych łopatek... pozwala na zabawę i nie miesza się do osobistego stylu jazdy. Jednak ma też swoje minusy. Np. w M5 e60 używając "lunch control" zbyt często rozwalimy taką skrzynie nie jest ona na tyle trwała by wytrzymywać tak duże obciążenia. Podobnie jest w większości samochodów z tym "bajerem", choćby Lamborghini Murielago i Gallardo.
Powiem tak... jak ktoś chce się bawić samochodem to zawsze wybierze manuala, a Ci spokojniejsi i wygodniejsi zdecydują się na automat. Kwestia gustu. A awaryjność bo o tym mówimy, to kwestia opinii znajomych i legend.
Nic nie jest wieczne i zapewne prędzej czy później popsuje się i manual i automat
Radek dobrze opisał polską mentalność
"Panie to nie można jeździć bez oleju w skrzyni? Przecież biegi się zmieniały i można było jechać. A ona akurat dzisiaj musiała mnie zawieść!"
Po prostu jak się dba tak się ma
Ja osobiście nie ufam automatom ale jeżeli nastał by taki dzień gdybym kupił większe auto, 7er lub A8 to na pewno bym zdecydował się już właśnie na taką skrzynie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|