Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Falujące obroty na luzie, dziwne działający silnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Początkujący



Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:03, 16 Lut 2013    Temat postu: Falujące obroty na luzie, dziwne działający silnik

Witam wszystkich! Jestem nowym użytkownikiem forum. Jestem posiadaczem BMW E46 318i 1999r. Moim problemem są spadające obroty silnika na luzie. Męczę się z tym już prawie rok czasu. Czytałem najróżniejsze fora i wymieniłem parę części ale dalej bez rezultatu. Skończyły mi się pomysły co do przyczyn. Spadek obrotów występuje przy dojeżdżaniu do świateł i wciskaniu sprzęgła. Również stojąc w miejscu i przygazowując obroty spadają i wracają na jakieś 750obrotów. Ale nie jest to regułą. Czasami potrafią świrować długą chwilę gdy samochód stoi. Na wstecznym biegu również spadają. Wymieniłem odmę wraz z wężami, silniczek krokowy, świece, filtry, czujnik położenia wałka. Na komputerze zero błędów, żadna kontrolka sie nie świeci. Zagadką jest dla mnie przepływomierz. Nie mam pożyczyć od nikogo na podmianę a nowy pare stów kosztuje. Po odłączeniu silniczka krokowego silnik nie gaśnie. Proszę o pomoc w walce z tą usterką bo nie mam już siły i odbiera mi ona przyjemność z jazdy :smt010

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:42, 16 Lut 2013    Temat postu:

Objawy wskazują na krokowca, ale skoro wymieniłeś to napewno jest to wina lewego powietrza. Podjedź do Korkucia i dogadaj się z nim w sprawie przepływki bo to albo ona albo dziura w przewodzie za nią. Bez problemu Ci udostępni. Mi przynajmiej dał sprawdzić w e36. Zostawiłem tylko kase za nią jakbym chciał uciec.
Dla pewności przyłuż coś dymiącego do węża (najprościej papieros) i zobacz jak zachowuje się dym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:43, 16 Lut 2013    Temat postu:

krokowiec albo przepływka, polecam komputer na początek.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:30, 16 Lut 2013    Temat postu:

ściągnij przepływke i zatkaj ręka ta rurę jak zassie ja tak konkretnie to znaczy ze rura powinna byc cała

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 1:59, 16 Lut 2013    Temat postu:

Jak wymieniłeś krokowca to obroty cały czas falowały? Bez zmian? Założyłeś nowy?
Może wężyki od niego sparciały?
Komputer powinien pokazać słabe ciśnienie na dolocie, a skoro już go podłączałeś to zapytam tylko czym? (jaki program) Ja też już raz podłączyłem u jednego "fachowca".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Daros
III stopień wtajemniczenia



Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg/UK
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 12:04, 16 Lut 2013    Temat postu:

W kolektora ssacym masz Dis on wpływa też na wolne obroty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Początkujący



Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:02, 16 Lut 2013    Temat postu:

Dzięki za chęć pomocy chłopaki Wesoly Podłączałem BMW pod INPE i zero błędów. Jak wymieniłem krokowca to dalej obroty falowały, ale po odłączeniu go obroty faluja tylko przez chwilę gdy odpalę samochód później utrzymują sie na poziomie 1000-1100 obrotów i nie faluje już. Przy krokowcu nie mam wężyków mam tylko wiązkę która idzie do komputera. Najlepiej by było żeby ktoś kto sie zna podłączył do komputera mój samochód, odczytał wszelkie dane no i zajrzał pod maskę. Byłem też u kurkucia ale nie ma ani krokowca ani przepływki do mojego samochodu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:55, 16 Lut 2013    Temat postu:

Po odłączeniu krokowca powinny się tak utrzymywać 1000 - 1200.
Skoro inpa nic nie pokazuje zatem to nie powinno to być lewe powietrze, więc to wina samego krokowca lub tak jak piszesz wiązki przy nim. Sprawdź jeszcze czy w ogóle on burczy, wibruje.

Napisz do Ślimaka... to nasz nadworny fachowiec Mruga zna się na rzeczy jak mało kto.

Miałem ten sam problem w e36 i 3 razy zmieniałem krokowca, pierwszy pochodził może z miesiąc drugi trochę dłużej ale były kupione jako używane. Cudowałem z przpływką, wężem i nic nie pomagało.
Skończyło się na nowym zamienniku silnika krokowego i wymianie wężyków przy nim. Pomogło do czasu jak ją oddałem. Później ile pochodził normalnie, nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Początkujący



Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:39, 16 Lut 2013    Temat postu:

Dzisiaj odłączyłem czujnik przepustnicy i po włączeniu silnika przez 30s obroty spadały i sie podnosiły, ale po chwili sie ustabilizowały i tak zrobiłem z 10km i ani razu nie opadły. Może to ten czujnik?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:27, 16 Lut 2013    Temat postu:

1. sprawdź odmę, znajduje się kolektorem ssącym. Jak syczy przy gaszeniu silnika to do wymiany. (jeżeli odczuwasz także spadek mocy)
2. akumulator - słabo naładowany, właśnie doczytałem, że też może być przyczyną (nie wiem, nigdy się nie przekonałem)
3. Błędy z inpy o padniętym czyjniku przepustnicy (potencjometrze)
- 109 Motor Throttle Valve Pulse Width not plausible (przy samym tym błędzie świeci się kontrolka check engine w aucie)
-119 signal throttle valve potentiometer
(o ile dobrze pamiętam)

Ale tak jak mówiłem wcześniej poradź się Ślimaka on na pewno zna przyczynę Mruga


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Początkujący



Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 23:03, 17 Lut 2013    Temat postu:

Przeczyściłem jeszcze raz silniczek krokowy, sprawdziłem w INPIE parametry czujnika położenia przepustnicy i jego działanie i sa wporządku ale zauważyłem że przepustnica na luzie była całkowicie zamknięta. Zdjąłem gume za przepływomierzem i ustawiłem klapkę przepustnicy tak by była lekko otwarta gdy samochód jest na luzie. Włączyłem DIS i zrobiłem adaptacje czujników i falowanie obrotów od razu ustało. Niestety to nie rozwiązuje do końca problemu. Silnik podczas wrzucania na luz gdy dojeżdżam do świateł dziwnie się zachowuje. Otóż po wrzuceniu na luz obroty spadają do 900 - 1000 i się podnoszą do max 1400 ( w zależności od prędkości jazdy na luzie), w tym samym czasie zaczynam hamowanie i wzrasta wskazówka na ekonomizerze. Gdy zatrzymam całkowicie samochód ekonomizer opada i wraz z nim obroty. Dziwne. Podczas stania w miejscu obroty utrzymują się na poziomie 1000 - 1100. Próbowałem wyregulowac to linką przy przepustnicy ale albo obroty sa na poziomie 1000-1100 albo już zaczynają spadać. Czy to uszkodzona jest klepka przepustnicy czy linka przy niej jest jakaś dziwna? I jak mam zinterpretować opadanie wskazówki ekonomizera i jednocześnie obrotów. Dodam że wraz ze wzrostem wskazówki ekonomizera obroty niewrastają tylko podskoczą od razu po opadnięciu do tych 900 - 1000 i opadają ponownie gdy ekonomizer idzie w dół czyli jak zatrzymam samochód. Dodam jeszcze że gdy odpalam samochód na zimnym silniku obroty idą strasznie w dół ale po około 20s już nie opadają i sa tak jak napisałem wyżej. Zakręcone to wszystko ale musze to ogarnąć do końca.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:13, 18 Lut 2013    Temat postu:

Masz racje zakręcone. Ja jestem już zielony Wesoly
Najlepiej jakbyś miał przepływomierz skądś na podmianę ale wiem, że to nie łatwe.
Nie poddawaj się i daj znać jak się z tym uporasz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 1:16, 18 Lut 2013    Temat postu:

a jak odłączasz przepływke a potem podłączasz jest jakaś reakcja???

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Początkujący



Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:03, 18 Lut 2013    Temat postu:

Jak odlanczam przeplywomierz to obroty spadaja do 500-300 i czasem nawet zgasnie silnik. Po podlaczeniu nie ma tego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lewarr
Klubowicz



Dołączył: 04 Maj 2012
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chruściel
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:16, 18 Lut 2013    Temat postu:

Kamil napisał:
Jak odlanczam przeplywomierz to obroty spadaja do 500-300 i czasem nawet zgasnie silnik. Po podlaczeniu nie ma tego.


czyli wygląda to tak ze przepływomierz masz dobry
radził bym sprawdzić ciśnienie na cylindrach możliwe ze któryś ma bardzo słabe albo nie ma wogule i dlatego tak dziwnie pracuje


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Lewarr dnia Pon 2:19, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kamil
Początkujący



Dołączył: 15 Lut 2013
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:50, 18 Lut 2013    Temat postu:

Dzieki za pomoc. Bd walczyl z tym dalej i relacjonowal na bierzaco postepy:) mam nadzieje ze wkocu uda mi sie naprawic usterke.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur
Klubowicz



Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:24, 18 Lut 2013    Temat postu:

W sumie sonda lambda reguluje mieszanke paliwowo-powietrzną. Może tutaj tkwi problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 17:55, 18 Lut 2013    Temat postu: Re: Falujące obroty na luzie, dziwne działający silnik

Kamil napisał:
Spadek obrotów występuje przy dojeżdżaniu do świateł i wciskaniu sprzęgła. Również stojąc w miejscu i przygazowując obroty spadają i wracają na jakieś 750obrotów.
Dokładnie takie objawy miałem niedawno gdy padł mi czujnik wału (nie wałka). Pozostałych opisywanych objawów nie zaobserwowałem.
Gorzej miałem jak się rozgrzał silnik niż na zimno. Brakowało też mocy.
Z tym, że u mnie był błąd w komputerze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Pon 17:59, 18 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin