Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[E91] Swap skrzyni manualnej na automat

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
N0.Gofer
Klubowicz



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:14, 22 Wrz 2017    Temat postu: [E91] Swap skrzyni manualnej na automat

Tak sobie ostatnio myślę, że niedługo pewnie będę musiał wymienić koło dwumasowe w aucie i przeszło mi przez myśl żeby może zrobić swap skrzyni na automat. W e91 szły skrzynie ZF które mają dobra opinie. Do mojego auta powinna wejść 6HP28 która wg producenta wytrzymuje 700nm. Zakładając że koszt wymiany kompletu sprzęgło + Dwumas to ok 6tys to pomysł zmiany skrzyni wydaje się sensowny. Co jeszcze oprócz kompletnej skrzyni może być potrzebne? Wał? Może coś jeszcze?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mrogal
Klubowicz Początkujący



Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 7:55, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Padam
Tak na szybko:
pedały?
elektronika?
vin przy sprzedaży pokaze rzeźbe w aucie
hydraulika do zmiany
No wał na pewno
Wg mnie nie warto przy Twoim aucie Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:26, 23 Wrz 2017    Temat postu:

Chociaż jestem zwolennikiem automatów, to w/g mnie Twój pomysł będzie nietrafiony. Lubisz dużo, szybko itd... a w automacie TEGO NIE BĘDZIE (no, chyba że w SMG).

Do wymiany/zakupu będą:
koło zamachowe z tarczą sprzęgłową ASB
wał
dyferencjał (raczej przełożenie będzie inne)
komplet pedałów
zmiana ustawień w modułach
dźwignia zmiany biegów z obudową
konwerter (zakup)
skrzynia (zakup)
łapa skrzyni z poduszkami (zakup)
i napewno coś jeszcze...

Ogólnie patrząc na koszta to ASB jest TAŃSZY od manuala, wbrew mitom Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Sob 18:28, 23 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
N0.Gofer
Klubowicz



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 21:09, 23 Wrz 2017    Temat postu:

No właśnie dlatego się zainteresowałem tematem bo 6HP28 podobno znosi bardzo dużo. Ludzie mają 3.0d zrobione na 400hp/700nm i jeżdżą bezawaryjnie a koszt obsługi ASB wychodzi niższy niż manuala

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 6:20, 24 Wrz 2017    Temat postu:

Nie chodziło mi o to ile ona zniesie, tylko o przełożenie którew automacie nie pozwala odczuć niutów....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
N0.Gofer
Klubowicz



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:46, 24 Wrz 2017    Temat postu:

Z tym odczuwaniem to wiesz jak jest... Ja i tak już nie czuję, a chętnie bym zamiast lewarka poużywał łopatek Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin