|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaTeK
Zarząd Klubu
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 958
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 8:30, 16 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
a moze sonda
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:00, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
może ... ostatnio pojawił mi się taki błąd
201 oxygen sensor voltage rise 2
Error frequency : 1
Logistic counter: 40
Engine speed 2528.00 rpm
oxygen sensor voltage (rich) 3712.00 Volt <--- takie napięcie? to normalne?
oxygen sensor heater 57.48 %
oxygen sensor voltage 2 2.47 Volt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 16:33, 27 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Czyżby to była odpowiedź na pytanie "czy fejs może przekłamywać?" Ciekawe w takim wypadku na ile prawdziwe są pozostałe odczyty.
Takie napięcie to chyba przy zwarciu z cewką zapłonową
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Pią 16:38, 27 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:48, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam. Mam pytanko ponieważ autor tego postu nie napisał czy naprawił autko czy nie a ja mam w 100% takie same objawy jak on-BIGOS. Wymieniłem świece na nowe (może troszkę lepiej ale nie do końca) i przemyłem silniczek krokowy benzyną ekstrakcyjną bo mam jeszcze czasami (bo czasami nie falują!) falowanie obrotów na "luzie" i dalej bez większych zmian...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
darth talil
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 17 Paź 2010
Posty: 407
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: elblo Płeć:
|
Wysłany: Wto 2:34, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
mmajerskipodłącz pod kompa, pewnie sonda lambda a tak z ciekawości..jaki silnik?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 9:40, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
BMW E39 523i początek roku 1996 170KM
Poszukam jeszcze dzisiaj może jakiś nieszczelności a jak nic nie znajdę to pojadę do jakiegoś mechanika i podepnę pod kompa. Jak coś będę wiedział to dam znać.
A u kolegi Bigos po wymianie sondy objawy ustały???
Ps mam jeszcze pytanie:
Czy po przemyciu s. krokowego wirnik po wstrząśnięciu ręką powinien się lekko kołysać bo mi się już kołysze a przed przemyciem chyba przy wstrząśnięciach był bez ruchu...???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:30, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Objawy nie ustały ale się zmniejszyły po wymianie pękniętej gumy za przepływomierzem, odmy, jakiegoś pękniętego przewodu podciśnienia, świec, fajek.
Sondy nie wymieniałem, ale ten błąd co widziałem był jakiś dziwny i tylko raz wystąpił. (może to przez tani interface z Allegro na który trzebaby brać poprawkę)
Na benzynie szarpanie jest tak delikatne że bym się nim nie przejmował, na gazie jest spotęgowane, ale jak się dobrze wyreguluje instalację to jest jak na benzynie. Niestety po jakimś czasie znowu jest gorzej.
Ale się już przyzwyczaiłem i spokojniej jeżdżę więc nic z tym puki co nie robię.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Wto 15:32, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makaveli
Gość
|
Wysłany: Wto 16:13, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
miałem podobne objawy, wymieniłem krokowca, robili mi diagnostyki i t.d. a to była zwykła guma która nie trzymała ciśnienia czy coś tam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Wto 17:09, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
makaveli napisał: | miałem podobne objawy, wymieniłem krokowca, robili mi diagnostyki i t.d. a to była zwykła guma która nie trzymała ciśnienia czy coś tam | Muszę dać ci się przejechać i posłuchać. Będziesz w stanie stwierdzić że jest dokładnie tak jak było u ciebie?
Syknięcie które u mnie słychać dochodzi faktycznie z okolic kolektora ssącego, krokowiec jest pod nim więc możliwe.
Widziałem gdzieś patent na osłuchanie auta wężem, jeden koniec przy uchu, drugi zbliżać do elementów silnika, ponoć pozwala na bezbłędną diagnozę pochodzenia dźwięków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makaveli
Gość
|
Wysłany: Wto 17:15, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
myśle że bede w stanie okreslic czy moja bmka zachowywala sie tak samo
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Wto 21:43, 21 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze dodam że byłem teraz u elektro mechanika i podłączałem auto do komputera i wykazało błąd sondy od 3-6 błąd został skasowany przejechałem się autem parę kilometrów i podpięliśmy ponownie komputer i błędu nie było ale mam przyjechać jeszcze raz do tego mechanika jak przejadę więcej kilometrów (chociaż około 50) to podepnie mi jeszcze raz kompa i zobaczy czy się pokaże ten błąd ponownie czy nie.
A druga sprawa to czujnik temperatury powietrza według komputera pokazywał 111stopni a na desce w aucie 90stopni i pierwsza rzeczą jaką mam zrobić to go wymienić bo podobno to są za duże różnice i przez niego może być zła dawka paliwa i dlatego tak szarpie.
A muszę dodać że auto z rana jak jest zimne chodzi ok. a już napewno lepiej jak się zagrzeje....
I ostatnia sprawa to te czasami falujące obroty raz nie falują raz falują a jak byłem za drugim razem (po przejechaniu tych paru kilometrów) to akurat zaczęły falować (których mogę się pozbyć po mocnym przygazowaniu) i jak to zobaczył i usłyszał to powiedział że to na 100 procent przez krokowca-także też muszę go wymienić
Ps. - Bigos a jest odma w benzyniaku??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mmajerski dnia Wto 21:47, 21 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 0:42, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
mmajerski napisał: | Ja jeszcze dodam że byłem teraz u elektro mechanika i podłączałem auto do komputera i wykazało błąd sondy od 3-6 błąd został skasowany przejechałem się autem parę kilometrów i podpięliśmy ponownie komputer i błędu nie było ale mam przyjechać jeszcze raz do tego mechanika jak przejadę więcej kilometrów (chociaż około 50) to podepnie mi jeszcze raz kompa i zobaczy czy się pokaże ten błąd ponownie czy nie. |
To nic nie wnosi do tematu uszkodzonej sondy lambda Błąd zarejestrowany "kiedyś tam" i przechowywany dziesiątki tys km. Sonda oczywiście na banku II zajmuje się cylindrami 4-6 (czeski błąd)
mmajerski napisał: |
A druga sprawa to czujnik temperatury powietrza według komputera pokazywał 111stopni a na desce w aucie 90stopni i pierwsza rzeczą jaką mam zrobić to go wymienić bo podobno to są za duże różnice i przez niego może być zła dawka paliwa i dlatego tak szarpie.
|
Dokładnie.
mmajerski napisał: |
A muszę dodać że auto z rana jak jest zimne chodzi ok. a już napewno lepiej jak się zagrzeje....
|
Do czasu właściwej temp. wydechu sonda nie czyta.
mmajerski napisał: |
I ostatnia sprawa to te czasami falujące obroty raz nie falują raz falują a jak byłem za drugim razem (po przejechaniu tych paru kilometrów) to akurat zaczęły falować (których mogę się pozbyć po mocnym przygazowaniu) i jak to zobaczył i usłyszał to powiedział że to na 100 procent przez krokowca-także też muszę go wymienić
|
Ocena "na patałacha" Weź długi ciężki śrubokręt i kiedy faluje popukaj w sam silniczek krokowy (przez dziurę w przestrzeni pomiędzy 3-4 cylindrami w kolektorze ssącym. Tylko tak potraktuje osobliwie sam silniczek krokowy. Druga sprawa, że gdy jest uszkodzony silniczek to w silniku M52 JEST BŁĄD W STEROWNIKU JASNO O TYM MÓWIĄCY!
mmajerski napisał: |
Ps. - Bigos a jest odma w benzyniaku?? |
Pozwolę sobie odpowiedzieć : jest, i to bardziej zaawansowana niż w dieslach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Śro 3:00, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
slimak napisał: | ...
mmajerski napisał: |
Ps. - Bigos a jest odma w benzyniaku?? |
Pozwolę sobie odpowiedzieć : jest, i to bardziej zaawansowana niż w dieslach. | Pozwól sobie jeszcze powiedzieć że sam mi ją wymieniałeś
@mmajerski
Nie rozumiem za bardzo o jakim czujniku temperatury powietrza mówisz.
Zewnętrznym pod zderzakiem czy na dolocie w kolektorze?
90st na desce to chyba temperaturę silnika pokazuje (płynu znaczy się), nie powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Śro 9:31, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Tak, masz rację, chodzi o czujnik płynu, który znajduje się w kolektorze. Ja mam jeden 4pinowy i muszę go wymienić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Śro 10:59, 22 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
W kolektorze znajduje się czujnik temp. powietrza, a na głowicy 4 pinowy czujnik temp. cieczy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 0:51, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
No i znowu macie rację :-). A za co odpowiada czujnik temperatury powietrza w kolektorze??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makaveli
Gość
|
Wysłany: Czw 2:05, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
pewnie dobiera ilosc pobieranego paliwa komputer nim steruje
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 2:08, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
mmajerski napisał: | No i znowu macie rację :-). A za co odpowiada czujnik temperatury powietrza w kolektorze?? |
Pytanie podchwytliwe?
Czujnik zbiera info o temp. powietrza w kolektorze na potrzeby dobrania właściwej mieszanki - czyli mniej więcej to co napisał kolega Makaveli
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makaveli
Gość
|
Wysłany: Czw 2:13, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
czuje sie jak powiernik ASO Ślimak Elbląg
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:42, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam, w końcu mam jakieś dobre informacje. Wymieniłem dzisiaj ten czujnik wody i zresetowałem komputer SPOSOBEM SLIMAKA i... auto na benzynie chodzi IDEALNIE, nie szarpie nie dławi się i jest tak jak być powinno ale czy to dzięki czujnikowi czy zresetowaniu komputera czy przez jedno i drugie nie wiem ważne że działa ALE (niestety jest jedno ALE) na gazie jest jak było tylko mam nadzieję że już teraz tylko wystarczy podjechać do gazownika i wyregulować gaz i że będzie OK na benzynie jak i na LPG. Nie podłączałem jeszcze komputera i nie sprawdziłem czy wystąpił znowu ten błąd sondy czy nie i czy jest jeszcze jakaś różnica pomiędzy temperaturą pokazywaną w aucie a wysyłaną do komputera-zrobię to jutro i dam znać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mmajerski dnia Czw 21:46, 23 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:52, 23 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Stawiam że to wymiana czujnika a nie "mój sposób" pomógł hehe
A co do sondy to jak wspomniałem, wiele osób widząc BŁĄD SONDY wymienia sondę, a to błąd bo nie wszystkie błędy sondy świadczą o jej uszkodzeniu.
Fajnie że zrobiłeś autko, śmigaj i ciesz się z BMW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mmajerski
Początkujący
Dołączył: 21 Lut 2012
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:54, 25 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Witam chciałem jeszcze tylko dopisać że po podłączeniu komputera, nowy czujnik pokazuje temperaturę 100 stopni (stary pokazywał 111) gdy jest 90 (nie wiem dlaczego?) a błędu sony już nie było(i żadnego innego też). Po wyregulowaniu gazu BMW śmiga na 5/6 na gazie i na 6/6 na benzynie.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 11:07, 26 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
mmajerski napisał: | Witam chciałem jeszcze tylko dopisać że po podłączeniu komputera, nowy czujnik pokazuje temperaturę 100 stopni (stary pokazywał 111) gdy jest 90 (nie wiem dlaczego?) a błędu sony już nie było(i żadnego innego też). Po wyregulowaniu gazu BMW śmiga na 5/6 na gazie i na 6/6 na benzynie.
Pozdrawiam |
Może komp mechanika źle odczytuje? Czujnik jakiej firmy???
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|