|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elblag
|
Wysłany: Pon 15:07, 25 Lut 2013 Temat postu: [e36] Zmiana Kol (wkrecenie zbyt dlugich srub) ;( |
|
|
Witam, otoz pojechalem w sobote na akacjowa aby zdemontowali mi alufelgi 17" do prostowania, wzialem zapasowe zimowki 15" takze alu bo tak sie zlozylo, ze nie zakladalem ich w tym roku..
Pan ktory mi zmienial kola z rozpedu wkrecil sruby od 17 w te 15..
Sruby byly zbyt dlugie na te felgi, niestety spostrzegl sie dopiero kiedy kazal mi ruszyc i uslyszelismy nieprzyjemny odglos...
wymienil na krotsze ktore oczywiscie mialem jednakze przy jezdzie jest bardzo bolacy uszy i serce dzwiek tarcia metalu o metal...
szef powiedzial przez telefon ze mam jechac do domu i w poniedzialek przyjechac to zobacza co sie stalo i napewno nic sie bardziej nie popsuje o co najbardziej sie obawialem..
moje pytanie jest co moglo sie uszkodzic/odgiac/wygiac przez to iz mechanik wkrecil za dlugie sruby?
samochod na takich przejechal lacznie moze z 40cm w dwie storny jednakze cos juz zostalo uszkodzone..
z gory dziekuje za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Pon 16:04, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Pon 16:52, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ten dźwięk to bardziej szum czy pisk?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elblag
|
Wysłany: Pon 16:59, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
w sumie to szum metaliczny jakby trzec blache o blache
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Pon 17:03, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Pon 17:11, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To może trzeć kolocek o tarczę. Nie wiem czy tak będzie u ciebie, ale kiedyś słyszałem o przypadku, że przez zbyt długie śruby uszkodziły się sprężyny mocujące klocki do szczęk i klocek cały czas tarł. Ale to nie było w BMW, więc nie wiem na 100%.
Tylko nie daj się kolego oszukać temu majstrowi, bo ty masz prawo nie wiedzieć jakie śruby idą, to jego obowiązek wiedzieć. No chyba że zapytał czy ma te wkręcać i potwierdziłeś biorąc na siebie odpowiedzialność.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Pon 17:12, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elblag
|
Wysłany: Pon 17:15, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
nie, nie potwierdzilem, dopiero potym jak powiedzial, ze te sa zbyt dlugie zapytal o inne, dalem mu cale pudelko srub, w sumie to wkrecil znow zle bo nie zdjal dystansow, dopiero za trzecim razem zdjal dystanse i wkrecil najkrotsze jednakze uszkodzenie zostalo.. po pracy bede jechal i rozmawial w tej sprawie..
a tak jak juz wspomniales o klockach to faktycznie taki dzwiek jakby klockow nie bylo i blaszka tarla o tarcze..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Pon 17:17, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:24, 25 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Wygięła się blacha tzw. kotwiczna ochraniająca tarczę hamulcową. Zdjąć kółeczko, sprawdzić organoleptycznie jak to wygląda i ewentualnie DORAŹNIE wygiąć łapkami.
P.S. Jakie kurrrrrr klocki? Gdzie klocki a gdzie śruby? ;-)
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Pon 20:25, 25 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Daros
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg/UK Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:06, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak tył trze to uszkodził ci szczęki od ręcznego są w środku tarczy hamulcowej, trzeba zdjąć tarczę z tylu i obejrzeć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:28, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
slimak napisał: | Wygięła się blacha tzw. kotwiczna ochraniająca tarczę hamulcową. Zdjąć kółeczko, sprawdzić organoleptycznie jak to wygląda i ewentualnie DORAŹNIE wygiąć łapkami.
P.S. Jakie kurrrrrr klocki? Gdzie klocki a gdzie śruby? ;-) |
Dobra dobra, więcej nie będę się wypowiadał nie wiedząc.
Dla dobra kolegi lepiej żebyś miał rację. ;-)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Wto 1:30, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 4:37, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Bigos napisał: | slimak napisał: | Wygięła się blacha tzw. kotwiczna ochraniająca tarczę hamulcową. Zdjąć kółeczko, sprawdzić organoleptycznie jak to wygląda i ewentualnie DORAŹNIE wygiąć łapkami.
P.S. Jakie kurrrrrr klocki? Gdzie klocki a gdzie śruby? ;-) |
Dobra dobra, więcej nie będę się wypowiadał nie wiedząc.
Dla dobra kolegi lepiej żebyś miał rację. ;-) |
Tu można wróżyć; jak każdy pacjent kolega wiktor nie napisał wszystkiego. Czekamy kto "strzelił 6 w totka".......
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Wto 13:16, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moją pierwszą myślą było, że po prostu majster wygiął osłonę dociskając ją do tarczy i śróby nie miały nic do tego, no ale przypomniał mi się przypadek znajomego który za długie śruby wkręcił do mercedesa (stary jakiś) i uszkodził hamulce właśnie. Może to było w bębnach? Nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 15:24, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Bigos rozumiem :-)
Weź przeczytaj jeszcze raz co napisałeś : "To może trzeć kolocek o tarczę. Nie wiem czy tak będzie u ciebie, ale kiedyś słyszałem o przypadku, że przez zbyt długie śruby uszkodziły się sprężyny mocujące klocki do szczęk i klocek cały czas tarł. Ale to nie było w BMW, więc nie wiem na 100%. "
Klocki to klocki a szczęki to szczęki ;-) Teoria ze szczękami może być jak najbardziej trafna; po napisaniu posta polazłem do garażu a potem nie chciało mi się już siadać do kompa i dopisywać hehe. BTW w BMW z tyłu są TARCZO-BĘBNY.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Wto 15:27, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Wto 18:41, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Podsumowując. Za długie śruby mogą narobić szkód.
Ślimaczku, ani myślę podważać twoich opini, jak bym śmiał :-)
Proszę cię tylko o spokojniejsze reakcje na moje wypowiedzi.
Podkreślam, że się nie znam, że nie jestem pewien, a zamiast reakcji "Mylisz się kolego" czytam później "Jakie kurrrrrr klocki".
Ranisz moje uczucia ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 22:42, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Bigos napisał: | Podsumowując. Za długie śruby mogą narobić szkód.
Ślimaczku, ani myślę podważać twoich opini, jak bym śmiał :-)
Proszę cię tylko o spokojniejsze reakcje na moje wypowiedzi.
Podkreślam, że się nie znam, że nie jestem pewien, a zamiast reakcji "Mylisz się kolego" czytam później "Jakie kurrrrrr klocki".
Ranisz moje uczucia ;-) |
Dobrze Bi Ja tu się [.....................CENZURA......................] .... musze dać na wstrzymanie - w sobotę upuścimy troche energii na imprezce . Takie zachowanie to zasługa [.....................CENZURA......................] ;-)
Poniżej zapożyczona fotka, mam nadzieję że autor nie będzie miał mi za złe:
Na fotkach widać że wkręcenie za długich śrub może doprowadzić do przesunięcia i w następstwie zakleszczenia szczęk hamulca ręcznego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Wto 22:53, 26 Lut 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:06, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Spoko. Mam nadzieję żę dam radę w sobotę
Zdjęcia pokazują że przy bembnach za długie śróby mogą trochę spustoszenia narobić.
Przy okazji przypomniałem sobie że mam słaby ręczny, a podciąganie linki nie pomaga, muszę zajżeć do tych bembenków.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wiktor
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 27 Wrz 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elblag
|
Wysłany: Czw 15:16, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
kolega Slimak trafil! ochrona tarcz zostala wygieta stad te tarcie metaliczne, doraznie naprawione
sorry nie wiedzialem jakie info jeszcze dorzucic zeby mozna bylo szybciej i celniej zdiagnozowac, jednak udalo sie trafic forumowiczowi ta 6 teraz czas na totka
no ale niestety to daje do myslenia, ze nawet przy glupiej wymianie kol u "profesjonalnej firmy" bez mowienia i nadzorowania o ile sie ma taka wiedze bo akyrat w tym przypadku nie mialem kompletnie swiadomosci, ze te sruby beda za dlugie potrafia cos spieprzyc
dzieki wszystkim za pomoc Koledzy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wiktor dnia Czw 15:19, 28 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 23:05, 28 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak zwykle niezawodny Ślimak
Ale sam nie wiedziałem, że może zaistnieć taka sytuacja, chociaż nie raz już tam zaglądałem to nawet nie pomyślałem, że za długie śruby mogą wyrządzić szkody w układzie hamulcowym.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|