Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna BMW Klub Elbląg
Jesteśmy ambasadorami marki BMW
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Drgania na desce rozdzielczej przy 130-140/h

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekin320
Klubowicz



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 22:59, 17 Sie 2011    Temat postu: Drgania na desce rozdzielczej przy 130-140/h

Hejka! Dzisiaj trochę pocisnąłem Baur'kiem i przy prędkości około 130 i dalej aż powyżej 150 drgała mi cała deska rozdzielcza
Co dziwne, drgań nie było na kolumnie kierownicy, co występuje przy niewyważonych kołach. Poza tym koło niewyważone daje o sobie znać tylko w jakimś małym przedziale prędkości, z reguły jest to 90-100/h, tu prędkość była znacznie wyższa, i objawy inne.
Oczywiście zacznę sprawdzanie od wyważenia kół, w sumie to nie robiłem tego od ich zakupu, a tak szybko to raczej nie jeżdżę Jezyk po polskich drogach.
Tarcze są proste, klocki dopiero wymienione, może to coś z zawiechy???
Myślcie, chłopaki :-D


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rekin320 dnia Śro 23:00, 17 Sie 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slimak
Zarząd Klubu



Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 20 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 0:02, 18 Sie 2011    Temat postu:

Koła niewyważone dają znać o sobie w różnych zakresach prędkości, nie ma żadnego stałego zakresu.
Pojedz do wulkanizacji na wyważenie, sprawdź naocznie czy nie pękło wzmocnienie boczne albo nie ma wybrzuszenia na oponie. Oczywiście innych powodów może być milion.....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 1:13, 18 Sie 2011    Temat postu:

Mi e30 trzęsię przy podobnych prędkościach, 150 to max, bo więcej aż strach

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekin320
Klubowicz



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 23:15, 12 Maj 2012    Temat postu:

No hejka, chłopaki!
Sam sobie zacznę odpowiadać, a może po tym ktoś mi podpowie, czy dobrze touring-uję??? (tzn. kombi-nuję)

Zacząłem pracować nad rozwiązaniem problemu - wg podpowiedzi znajomego wymieniłem podporę i łącznik elastyczny wału (drugi był bdb), ale niestety problem z drganiami deski nie ustąpił.
Poszedłem dalej. Założyłem na przód koła od e30 trumny (jechałem nią dziś 160, i wszystko było pięknie), więc założyłem kółka do Baurka, i dalej to samo, czyli od około 130 zaczął się problem.
Pomyślałem jeszcze o jednym - może amorki przód są kaputt (choć ostatnio na badaniu były sprawdzane i były ok), być może to też jest objaw wywalonych amorków (ktoś to wie???).
I NA KONIEC - PORÓWNAŁEM PODUSZKI SILNIKA. W trumnie silnik siedzi sztywno, ani drgnie. W Baurku przy poruszaniu silnikiem wyczuwalny jest większy luz na poduszkach, poza tym na biegu jałowym czuć drgania przenoszone na budę. CZYŻBY JEDNAK PODUSZKI???

[link widoczny dla zalogowanych]

Właśnie przed chwilą coś takiego znalazłem - czyżby rzeczywiście to był i mój problem???


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rekin320 dnia Nie 2:43, 13 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szparco
Klubowicz



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 628
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 12:55, 13 Maj 2012    Temat postu:

Może być, zwłaszcza że przy tych prędkościach to masz już wysokie obroty. Zanim zabierzesz się za wymianę tych poduszek, po prostu dokręć nakrętki mocujące (i pod belką i na łapach), bądź wymień tenakrętki. mogą być poluzowane/odkształcone.
Dodatkowe badanie to będzie wkręcenia pod 5k rpm na jałowym.

Jakby co to mam takie poduchy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szparco dnia Nie 14:49, 13 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bigos
Przyjaciel Klubu



Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia/Pasłęk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 13:46, 13 Maj 2012    Temat postu:

Na kierownicę przenosi się złe wyważenie przednich kół, stawiam u ciebie złe wyważenie tylnych. Spróbuj założyć koła z trumniaka na tył Baura.

Z własnego doświadczenia wiem że do drgań może przyczyniać się też wywalone łożysko w piaście - u mnie tak było.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekin320
Klubowicz



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 17:32, 13 Maj 2012    Temat postu:

Pamiętaj Bigos, że nie mówiłem o drganiach na kierownicy, co dość często występuje w autkach, nawet po zaliczeniu jakiejś dziury, ale o trzęsieniu się całej deski, łącznie z budą auta, tylko przy wysokich prędkościach.
Ale jutro jadę z kołami, zacznę od początku, żeby nie ładować się w koszty.
DZIEKI Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sasza
II stopień wtajemniczenia



Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Elbląg

PostWysłany: Nie 23:35, 13 Maj 2012    Temat postu:

Moje auto drży właśnie od jednego tylnego koła. w płaszczyźnie pionowej opona skacze ok 1 cm i mocno to czuć jak trzymam gaz.
Czy wyczuwasz różnicę na luzie i przy wciśniętym gazie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekin320
Klubowicz



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 0:25, 14 Maj 2012    Temat postu:

Szcerze to nie próbowałem. Po prostu dawałem w palnik, i jak zaczynało trząść, to odpuszczałem około 140, bo strach było dalej dawać gazu. No i jak schodziło do 120, to był spokój. Ale wszystko na to wskazuje, że włąśnie przy gazie wciśniętym tak się dzieje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maciekkkk
Początkujący



Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:32, 13 Lip 2012    Temat postu: Re: Drgania na desce rozdzielczej przy 130-140/h

a może wał napędowy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rekin320
Klubowicz



Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: elbląg
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 13:30, 13 Lip 2012    Temat postu:

Witaj Maćku!

Oczywiście dziękuję za wskazówkę. Podporę wału i łącznik elastyczny oczywiście wymieniłem. Nie pomogło wiele.
Ale myślę, że już problemu nie ma (myślę, bo nie jechałem jeszcze pow. 130 na h), ponieważ wymieniłem poduszki silnika, a myślę, że to one były powodem drgań od silnika przenoszonych przy duzym obciążeniu na budę.
Był jeszcze jeden objaw, wskazujący na poduszki - potrz ąsanie budą przy pracy silnika na luzie - teraz po wymianie już tego nie ma :-D Baur'ek jest spokojny.
Również w kombi'aku nie była konieczna wymiana skrzyni, a jedynie sprzęgła - problemy z biegami skończyły się, teraz wszystkie wchodzą bez najmniejszego problemu, wsteczny również (od tego się zaczęło), a biegi wrzucam przy sprzęgle wciśniętym do połowy. Także OK.
I nie czytajcie tych wszystkich bredni, które wypisują na różnych forach, że biegi w BMW nie zawsze lekko wchodzą, ŻE TEN TYP TAK MA - GUZIK PRAWDA - JAK SPRZĘGŁO ZUŻYTE (czego nawet po wymontowaniu specjalnie nie widać), TO I BIEGI PRZESTAJĄ SIĘ WRZUCAĆ JAK POWINNY.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum BMW Klub Elbląg Strona Główna -> Mechanika, Elektryka & Eksploatacja Wszystkie czasy w strefie GMT + 4 Godziny
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin