|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemyp1
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 4:06, 28 Gru 2013 Temat postu: Doprowadznie zakupionej BMW do odpowiedniego stanu ;-) pomoc |
|
|
Witam
Tak jak pisałem w postcie powitalnym jestem szczęśliwym posiadaczem BMW E39 530d touring z ASP z 2001 roku przed liftem. Nadmienię, że jestem totalnym laikiem.
Benia jest w dobrym stanie mechanicznym (silnik skrzynia zawieszenie), ale pozostałe kwestie są zaniedbane. Sam nie znam się czy problemy które mam to pierdoły czy nie. Chciałbym jednak jak najszybciej zrobić co się da i prosić Was o opinie, pomoc.
1. Reflektory – okazuje się, że są do d….. Z zewnątrz wyglądały ładnie. Mają białe kierunki. Okazuje się, ze to chińszczyzna i do tego poklejona i nie świecą. Jedyna rada to wymiana. Moje pytanie czy mogę wymienić na reflektory po lifcie z soczewką? Czy to skomplikowany proces?
2. Tylna klapa – kolejny temat to brak możliwości otwierania tylnej szyby. Wyrwany przycisk, który to umożliwia. Dodatkowo nie działa wycieraczka i spryskiwacz. Czy wiecie co może być przyczyna? Co poradzicie?
3. Kluczyk - Posiadam tylko jeden kluczyk. Niestety jest rozkodowany i nie otwiera/zamyka samochodu pilotem. Raz udało mi się zakodować. Później jednak wsadziłem kluczyk serwisowy, by sprawdzić czy w ogóle mam immobiliser i kluczyk się rozkodował. Dodatkowo okazało się, że auto pali i jeździ na kluczyku serwisowym. Czy jesteście w stanie pokierować gdzie oprócz ASO mogę temat załatwić?
4. Odtwarzacz muzyki – audio. Benia posiada radio business na kasety. Dzieci mnie męczą, że nie mogą słuchać muzyki. Pomyślałem o zakupie zmieniarki cyfrowej, by wgrać im te ich ulubione kawałki. Czy to jest do ogarnięcia? Co ewentualnie polecacie?
5. Licznik – na wyświetlaczu są „powypalane” piksele. Domyślam się, że trzeba by było „przelutować” parę styków. Czy znacie jakieś rozwiązanie? Lub kogoś kto się tym zajmuje?
6. Rolety w tylnych oknach mają powyłamywane zaczepy. Czy znacie kogoś kto jest w stanie takie rolety naprawić?
7. Tylna kieszeń w siedzeniu jest wyrwana – czy może ktoś miał podobny problem? W jaki sposób najlepiej to naprawić?
Jest jeszcze parę tematów.
Z góry dziękuję za pomoc
Przemek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 17:25, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Kolego najłatwiej było by jakbyś przyjechał na spot i moglibyśmy Benie zobaczyć...
To Twoje pierwsze BMW? Jeżeli tak to wpłynąłeś na głęboką wodę zakupując e39 530d. Nie oznacza to wcale, że dokonałeś złego wyboru, wręcz przeciwnie. Sam posiadam 530d i jestem jej szczęśliwym posiadaczem, jednak na to by dojść do tego i owego musiałem i w sumie dalej muszę się radzić zaprzyjaźnionych osób.
Wpadnij na spot... pooglądamy, pogrzebiemy, sprawdzimy i pomożemy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Nie 17:26, 29 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemyp1
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 19:58, 29 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Witaj
tak to moje pierwsze BMW. I pierwsze auto tak wiekowe.
Ale mi się zrobiło gorąco...uff;-))
Chciałbym zrobić te rzeczy które przeszkadzają w codziennym użytkowaniu. Mam też nadzieję, że Benia tym się odwdzięczy.
Z przyjemnością przyjadę. Kiedy najbliższe spotkanie?
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:05, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
1. Wymiana lamp... łatwa sprawa, nie pamiętam tylko czy końcówki kabli pasują czy trzeba przełożyć. De facto... pasują bezproblemowo. Przetwornice od xenonów są bezpośrednio w lampach zatem to kwestia przełożenia.
2.Tylna klapa... hmmm rozebrać, obejrzeć, ewentualnie wymienić
3. Kluczyk:
a) Wsiądź do samochodu i zamknij drzwi
b) Włóż kluczyk do stacyjki i przekręć na pozycje nr 1(zapala się kontrolka
AIRBAG) maksymalnie na 5 sek. i wyjmij kluczyk z powrotem
c) Naciśnij i przytrzymaj przycisk otwierania. Nie puszczaj tego przycisku i
naciśnij krótko, trzykrotnie w ciągu 10 sek przycisk zamykania
d) Puść przycisk otwierania.
- Jeśli próba się udała to centralny zamknie się i otworzy zaraz.
- Jeśli masz kolejny kluczyk to już bez wkładania do stacyjki powtórz pkt. 3 i 4
Musisz to zrobić w ciągu 30 sek. dla każdego kolejnego kluczyka (mogą być 4)
- Powtarzaj do skutku na pewno się uda tylko pamiętaj ze przy kolejnym
kluczyku nie wkładać go już do stacyjki tylko szybko powtarzać sekwencje z
przyciskami w pilocie
4. Zakup cyfrowej zmieniarki... sam o tym myślałem ale opinii negatywnych jest za
dużo. Nie lepiej już kupić jakieś nie fabryczne radio bądź połasić się na dokładkę
oryginalnego zestawu ze zmieniarką?
5. Z ekranem pod zegarami problem ma chyba każdy... łącznie ze mną. U mnie
zniknęła jedna pionowa linia i dzięki Bogu tylko tyle. Znaleźć kogoś będzie
naprawdę ciężko. Chyba, że klubowy Ślimak coś wskóra.
6 i 7... Trzeba by było zobaczyć
Następny spot: 5 styczeń 2014 15:00 parking przy PWSZ
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pon 2:07, 30 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mundek002
III stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 64
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ELBLĄG Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:50, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
przemyp1 napisał: |
Ale mi się zrobiło gorąco...uff;-))
Pozdr |
nie dziwię się, tak to jest na forach jak przychodzi laik to trzeba go z grubej rury co by nie myślał że jest tak pięknie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 20:52, 30 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Heh...
Bez przesady :-D
Ogólnie BMW e39 to wbrew pozorom nie tak skomplikowane auta... to nie Aston Martin DB9 ;-)
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 1:53, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
E39 to najpiękniejsze BMW, szczególnie w Touringu
A tak na poważnie to auto nie jest trudne, tak jak pisze Artur ; jednak od właściciela wymaga się niemałego nakładu finansowego przy RZETELNYM utrzymaniu auta w statnie BDB. W przeciwnym wypadku potrafi się mocno mścić, i kiedy zaniedbamy jedną rzecz poleci kolejna.... takie życie ;-) Jak chcemy bezawaryjne BMW to musimy się cofać w modelach a nie iść naprzód, ku "planowanym postarzeniu produktu".
Cytat: |
1. Reflektory – okazuje się, że są do d….. Z zewnątrz wyglądały ładnie. Mają białe kierunki. Okazuje się, ze to chińszczyzna i do tego poklejona i nie świecą. Jedyna rada to wymiana. Moje pytanie czy mogę wymienić na reflektory po lifcie z soczewką? Czy to skomplikowany proces?
|
Podjedź do mnie, mam komplet pod xenon poliftowych ORI w stanie BDB.
Cytat: |
2. Tylna klapa – kolejny temat to brak możliwości otwierania tylnej szyby. Wyrwany przycisk, który to umożliwia. Dodatkowo nie działa wycieraczka i spryskiwacz. Czy wiecie co może być przyczyna? Co poradzicie?
|
Normalka chyba w każdym aucie, wcześniej czy później złamią się kable i trzeba je wymieniać. Ślimak robił to już nie raz
Cytat: |
3. Kluczyk - Posiadam tylko jeden kluczyk. Niestety jest rozkodowany i nie otwiera/zamyka samochodu pilotem. Raz udało mi się zakodować. Później jednak wsadziłem kluczyk serwisowy, by sprawdzić czy w ogóle mam immobiliser i kluczyk się rozkodował. Dodatkowo okazało się, że auto pali i jeździ na kluczyku serwisowym. Czy jesteście w stanie pokierować gdzie oprócz ASO mogę temat załatwić?
|
Rozkodowały się kluczyki? Zastosuj się do procesu kodowania który podał Artur, jak nie to trzeba podłączyć się do kompa i zobaczyć co za błędy wyrzuca IMMO (EWS).
Cytat: |
4. Odtwarzacz muzyki – audio. Benia posiada radio business na kasety. Dzieci mnie męczą, że nie mogą słuchać muzyki. Pomyślałem o zakupie zmieniarki cyfrowej, by wgrać im te ich ulubione kawałki. Czy to jest do ogarnięcia? Co ewentualnie polecacie?
|
Są 2 szkoły, albo wrzucasz cyfrę albo zatrzymujesz w ori i montujesz za groszę zmieniarkę BMW. Ja mam u siebie w kabinie CD a z tyłu dodatkowo zmieniarkę - w zupełności mi to wystarcza.
Cytat: |
5. Licznik – na wyświetlaczu są „powypalane” piksele. Domyślam się, że
trzeba by było „przelutować” parę styków. Czy znacie jakieś rozwiązanie? Lub kogoś kto się tym zajmuje?
|
Nie lutuje się, tylko poprawia styki pod taśmą. Jeśli to nie pomoże to trzeba taśmę wymienić. Robota czasochłonna i męczy bardzo wzrok Nie polecam pić piwa przy tym.
Cytat: |
6. Rolety w tylnych oknach mają powyłamywane zaczepy. Czy znacie kogoś kto jest w stanie takie rolety naprawić?
|
Albo rękodzieło, albo wymiana. Na allegro roletki są drogie, coś koło 500 za komplet na tył.
Cytat: |
7. Tylna kieszeń w siedzeniu jest wyrwana – czy może ktoś miał podobny problem? W jaki sposób najlepiej to naprawić?
|
Wyciągnąć fotel i zatrudnić żonę do wspólnej pracy przy autku ;-) Jeśli efekt nie będzie zadowalający to należy zakupić tył fotela i wymienić. Koszt nie powinien przekroczyć 100 pln.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Wto 2:05, 31 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemyp1
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 4:06, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Nie ukrywam, że zawsze mi się podobał ten model. Zwłaszcza M5 ;-)
Co do mojej Beni, to na pewno podjadę i jutro umieszczę fotki jak odbiorę z myjni.
Cytat: |
1. Reflektory – okazuje się, że są do d….. Z zewnątrz wyglądały ładnie. Mają białe kierunki. Okazuje się, ze to chińszczyzna i do tego poklejona i nie świecą. Jedyna rada to wymiana. Moje pytanie czy mogę wymienić na reflektory po lifcie z soczewką? Czy to skomplikowany proces?
Podjedź do mnie, mam komplet pod xenon poliftowych ORI w stanie BDB.
|
Ok. Zadzwonię i podjadę. Choć moja jest na zwykłych oczkach i nie mam spryskiwaczy. A słyszałem, że milicja może zabrać dowód za taką zmianę, prawda?
Cytat: |
2. Tylna klapa – kolejny temat to brak możliwości otwierania tylnej szyby. Wyrwany przycisk, który to umożliwia. Dodatkowo nie działa wycieraczka i spryskiwacz. Czy wiecie co może być przyczyna? Co poradzicie?
Normalka chyba w każdym aucie, wcześniej czy później złamią się kable i trzeba je wymieniać. Ślimak robił to już nie raz
|
To super, że masz doświadczenie w tej kwestii. Dopóki nie pada śnieg to nie jest to uciążliwe. Nie ukrywam, że przez tydzień szukałem informacji jak do tego się zabrać. Ale robiłbym to pierwszy raz...
Cytat: |
3. Kluczyk - Posiadam tylko jeden kluczyk. Niestety jest rozkodowany i nie otwiera/zamyka samochodu pilotem. Raz udało mi się zakodować. Później jednak wsadziłem kluczyk serwisowy, by sprawdzić czy w ogóle mam immobiliser i kluczyk się rozkodował. Dodatkowo okazało się, że auto pali i jeździ na kluczyku serwisowym. Czy jesteście w stanie pokierować gdzie oprócz ASO mogę temat załatwić?
Rozkodowały się kluczyki? Zastosuj się do procesu kodowania który podał Artur, jak nie to trzeba podłączyć się do kompa i zobaczyć co za błędy wyrzuca IMMO (EWS).
|
Tak jak pisałem. Raz udało mi się zakodować. a potem wyszło jak pisałem wcześniej.
Cytat: |
4. Odtwarzacz muzyki – audio. Benia posiada radio business na kasety. Dzieci mnie męczą, że nie mogą słuchać muzyki. Pomyślałem o zakupie zmieniarki cyfrowej, by wgrać im te ich ulubione kawałki. Czy to jest do ogarnięcia? Co ewentualnie polecacie?
Są 2 szkoły, albo wrzucasz cyfrę albo zatrzymujesz w ori i montujesz za groszę zmieniarkę BMW. Ja mam u siebie w kabinie CD a z tyłu dodatkowo zmieniarkę - w zupełności mi to wystarcza.
|
Wołałbym bym wybrać rozwiązanie mniej kosztowne. W aucie głównie słuchają muzyki dzieci, a jak ja jeżdżę w trasy to słucham CB ;-) widziałem takie cyfrówki w cenach 250-450 zł. Nie patrzyłem ile kosztuje zmieniarka i ewentualnie nowe radio z CD. Sprawdzę
Cytat: |
5. Licznik – na wyświetlaczu są „powypalane” piksele. Domyślam się, że
trzeba by było „przelutować” parę styków. Czy znacie jakieś rozwiązanie? Lub kogoś kto się tym zajmuje?
Nie lutuje się, tylko poprawia styki pod taśmą. Jeśli to nie pomoże to trzeba taśmę wymienić. Robota czasochłonna i męczy bardzo wzrok Nie polecam pić piwa przy tym.
|
ok. A czy osoba bez doświadczenia ta sobie z tym radę?
Cytat: |
6. Rolety w tylnych oknach mają powyłamywane zaczepy. Czy znacie kogoś kto jest w stanie takie rolety naprawić?
Albo rękodzieło, albo wymiana. Na allegro roletki są drogie, coś koło 500 za komplet na tył.
|
Tak, nowe są bardzo drogie. Słyszałem, że jest w E-gu jakiś starszy Pan, który robi magiczne rzeczy z plastikami ;-) Znacie go?
Cytat: |
7. Tylna kieszeń w siedzeniu jest wyrwana – czy może ktoś miał podobny problem? W jaki sposób najlepiej to naprawić?
Wyciągnąć fotel i zatrudnić żonę do wspólnej pracy przy autku ;-) Jeśli efekt nie będzie zadowalający to należy zakupić tył fotela i wymienić. Koszt nie powinien przekroczyć 100 pln. |
Mam nadzieję, że znajdę gdzieś instrukcję jak się demontuje ten tył. Mam znajomego tapicera, może on coś poradzi ;-)
mam jeszcze pytania:
1. Świeci mi się kontrolka od poduszki. Dostałem informacje, że mam zakupić i wymienić emulator maty. Zgadza się?
2. mam też do wymiany gumy na łącznikach stabilizatora. Czy wymiana jest skomplikowana?
Pozdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 4:49, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
przemyp1 napisał: | Ok. Zadzwonię i podjadę. Choć moja jest na zwykłych oczkach i nie mam spryskiwaczy. A słyszałem, że milicja może zabrać dowód za taką zmianę, prawda?
|
Chyba policja Do xenonów wystarczy założyć w zderzak spryski z wężykiem i pompką, czujniki poziomowania i zakodować. Zwykłe lampy też mam
Cytat: |
To super, że masz doświadczenie w tej kwestii. Dopóki nie pada śnieg to nie jest to uciążliwe. Nie ukrywam, że przez tydzień szukałem informacji jak do tego się zabrać. Ale robiłbym to pierwszy raz...
|
W e34 jest to do zrobienia samemu, ale w e39 to już przyznam troche roboty jest.... ja wymieniam całe kable a nie robię druciarni łącząc stare połamane.
Cytat: |
Wołałbym bym wybrać rozwiązanie mniej kosztowne. W aucie głównie słuchają muzyki dzieci, a jak ja jeżdżę w trasy to słucham CB ;-) widziałem takie cyfrówki w cenach 250-450 zł. Nie patrzyłem ile kosztuje zmieniarka i ewentualnie nowe radio z CD. Sprawdzę
|
Kabel 50 pln, zmieniarka 100-200 pln.
Cytat: |
ok. A czy osoba bez doświadczenia ta sobie z tym radę?
|
Zależy jak u Ciebie z cierpliwością i rozkręcaniem elektroniki :-)
Cytat: |
Tak, nowe są bardzo drogie. Słyszałem, że jest w E-gu jakiś starszy Pan, który robi magiczne rzeczy z plastikami ;-) Znacie go?
|
Nie nowe, a używki są tak drogie! Jeśli mowa o starszym Panu z browarnej to nie polecam..... poklei sprawnie ale niespecjalnie ładnie.
Cytat: |
Mam nadzieję, że znajdę gdzieś instrukcję jak się demontuje ten tył. Mam znajomego tapicera, może on coś poradzi ;-)
|
Dół wyszarpnąć (odpowiednio po bokach wciskając znajdujące się tam blaszki) a potem górę zsunąć w dół...
Cytat: |
mam jeszcze pytania:
1. Świeci mi się kontrolka od poduszki. Dostałem informacje, że mam zakupić i wymienić emulator maty. Zgadza się?
|
A skąd ta informacja? Powodów może być całą masa. Faktycznie dość częstym powodem pojawiającej się kontrolki airbaga jest szwankująca mata zajętości w siedzeniu pasażera, jednak powodem mogą być też złączki pod siedzeniami czy spadek napięcia zarejestrowany przez sterownik, albo wadliwe czujniki zderzenia bocznego. Co do emulatora to oczywiście zapraszam do mnie ;-)
Cytat: |
2. mam też do wymiany gumy na łącznikach stabilizatora. Czy wymiana jest skomplikowana?
|
Gum na łącznikach się z reguły nie wymienia. Pewnie chodzi o gumy stabilizatora (a nie łączników) to oczywiście można to zrobić pod domem ale trzeba podnieść całą oś do góry (dość problematyczne dla osoby z jednym lewarkiem, szczególnie widowmaker'em z e39) oraz po rozkręceniu szeregu osłon dostać się do gum, które należy odkręcić kluczem ampulowym. Gumy z przodu są na końcach sanek silnika a z tyłu na tylnej ściance sanek.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Śro 23:55, 08 Sty 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 12:23, 31 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Słuchaj Ślimaka... to magik ;-) serio
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemyp1
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 2:43, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
tak wiem już ŚLIMAK M A G I K ;-)
Super fachowiec i człowiek o złotym sercu. Myślę, że trzeba go złościć do programu "auto marzeń"
A wracając do mojej Beni. Dzięki Ślimakowi powoli ją reaktywujemy. Jak skończymy to wrzucę fotki, no chyba, że wcześniej się spotkamy.
A tak przy okazji. Nie wiecie czy fabrycznie E39 wyjeżdżała na oponach typu run flat? Czy miała do tego typu opon przygotowane zawieszenie?
pozdr
Przemek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 2:33, 13 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
E39 nie miały standardowo opon Run Flat.
Co do zawieszenia pod RF... podobno producent stosował inne "nastawy" ale to raczej mit, nie wiem ale tak mi się wydaje. Chodzi w tym o to, że opona RF jest cięższa i powinno być to uwzględnione w tworzeniu zawieszenia. Jednak co jeżeli właściciel auta zechce sobie zakupić inne np lżejsze felgi? W rzeczywistości musiało by to wyglądać tak, że z wymianą felg lub opon na inne niż standardowe musiał byś zmieniać elementy zawieszenia
Jeżeli chcesz do siebie założyć RF to nie wiem czy to dobry pomysł. Ogólnie zmniejsza się komfort jazdy i zwiększa poziom hałasu. Na plus wychodzi jazda na suchej równej drodze ale to oczywiście leży w kwestii Twoich wymagań.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemyp1
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 28 Gru 2013
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 3:17, 26 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Witajcie
dziś odebrałem (nareszcie) szanowną Benię z rąk magika Ślimaka. RADKU WILEKIE PODZIĘKOWANIA!
Nie zrobiłem zdjęć (może to i lepiej ;-p) przed metamorfoza, więc nie będę Wam umieszczał zdjęć jak było wcześniej i co się zmieniło. Na najbliższym spocie zobaczycie sami.
Co już jest zrobione:
Ad. 1. Lampy są już nowe ;-), oczywiście ORI. Ślimak świetna robota!
Ad. 2. Tylna klapa - wymieniony cały mechanizm z przyciskiem i osłoną. Otwiera się i zamyka, otwiera....i najważniejsze wycieraczka DZIAŁA! Jaki piękny jest teraz świat w tylnym lusterku ;-) Pozostało doprowadzić klapę do porządku na wiosnę (usunąć korozję i zabezpieczyć)
Ad. 7 Tylna kieszeń zrobiona - dziękuję Radku ;-)
Dodatkowo zostało zrobione kilka rzeczy m.in wymiana odmy, wymiana nadkoli krótki, naprawa ręcznego, wymiana stopnicy, prostowanie wszystkich felg
Pozostało do zrobienia (lub co ja bym jeszcze chciał zrobić) ;-)
Ad. 3 kluczyk - tu na razie sobie nie poradziłem. Ale coś będziemy myśleć. Może na spocie coś koledzy podpowiedzą
Ad. 4 Zakup zmieniarki. Tematem zajmę się teraz. Pozostaje kwestia wyboru zmieniarki. Poczytałem, ze lepiej mimo wszystko zakupić ORI. pozostało sprawdzić czy mam kabel. Czytałem, że każdy model radia ma inne podłączenia. Czy to prawda? Czy rok produkcji też należy brać pod uwagę przy zakupie zmieniarki?
Ad. 5 Z cyferkami pod licznikiem i na ekranie radia na razie sobie odpuszczę ;-)
Ad. 6 Rolety - jak pisałem mam wyłamany uchwyt. Nie zamierzam kupować całej rolety bo moim zdaniem nie ma to sensu. Mam ktoś z Was namiary na plastikarza?
Dodatkowo:
-chciałbym wymienić nerki na poliftowe. Mam wersjeS339A SHADOW LINE Shadow-Line . Waszym zdaniem jakie założyć?
- lakierowanie przedniej maski ( ale to wiosną), tylnego zderzaka, klapy bagażnika, zabezpieczyć progi - usunąć korozję. Jak macie dobrego lakiernika to już proszę o namiary
- wymiana uszczelki pod silnikiem, wymiana simering w skrzyni biegów, wymiana gum stabilizatora (tu Ślimak pomoże ;-)
- zamiana sprężyn na bardziej komfortowe ;-) obecnie mam jakieś sportowe i obniżone auto ;-)
- naprawa Webasto - długo i wytrwale tłumaczył mi Ślimak, że to nie jest takie proste
- są jeszcze wycieki najprawdopodobniej z intercoolera - muszę to sprawdzić i wyciek za odmą (także do sprawdzenia)
- na wiosnę standardowa wymiana filtrów, oczyszczanie i nabijanie klimy
Jak widzicie trochę tych rzeczy było i jest do zrobienia. Ogólnie uważam, że jest to E39 z odzysku. Jak doliczę koszty napraw....
Dziękuję Arturze za info o oponach typu Run Flat. Mam takie letnie 245/55 R17 ale sprzedam. Poprzedni właściciel zachwalał te rozwiązanie. Twierdził, że w zwykłych oponach zaraz się guzy porobią ;-) Zimówki kupiłem już zwykłe ;-)
i na koniec Arturze, powiedz mi, jak myślisz do jakiej grupy właścicieli BMW ja się zaliczam? Zwykłych... wygodnych kierowców, czy pasjonatów?
Pozdrawiam
Przemek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pon 19:11, 27 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Przemek :-)
Sporo roboty przed tobą, mam nadzieję, że uda Ci się to wszystko zrobić. Przede wszystkim ciesze się, że dajesz autu szansę bo wielu już myślało by o sprzedaży. Ale to czyni z Ciebie pasjonata, a nie zwykłego... wygodnego kierowcę.
Oby więcej Takich jak Ty ;-)
Trafiłeś na naprawdę dobrego mechanika który ma pojęcie o tym co i jak robić więc jeżeli będziesz chciał to twoja "bunia" hmmm wyjdzie na prostą i na pewno posłuży Ci i pewnie Twojemu następcy kilka dobrych lat.
jakie nerki? Zwykłe poliftowe chromowane nerki pasują chyba najlepiej :-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|