|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin5001
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:04, 31 Paź 2014 Temat postu: 320i problem z silnikiem |
|
|
Panowie, mam pewien problem. Po wymianie oleju rano poziom oleju był ponad stan i zapała się czasem żółta kontrolka podczas jazdy kolejno upuściłem go troszkę przez bagnet i nad ranem nadal było ponad max. Po jeździe i odczekaniu paru minut było blisko maximum. Upuściłem oleju chyba troszkę za dużo kontrolka ciągle się zapalała i zgaszała po ponownym uruchomieniu silniku lub sama po paru sekundach. Obstawiłem, że to czujnik tak jak pisało wielu forumowiczów. W ten czas zrobiłem 2-3 tysiące kilometrów, teraz stan oleju jest w normie i kontrolka raz się zapaliła od paruset kilometrów ale silnik dość dziwnie chodzi, niedługo wybieram się w długą podróż i chciałym wyjaśnić to sprawę. Czy to możliwe, że silnik się "lekko" zatarł ? Dodam, że przy gazowaniu i puszczaniu coś jakby leciutko rzęziło po czym przestaje. Daje filmik z niedawna:
Kod: | https://www.youtube.com/watch?v=su7hIdHXs4c |
I z września przed naprawa zerwanego gwintu:
Kod: | https://www.youtube.com/watch?v=yToOgXsnbak |
Czy na wasze oko i słuch ten silnik działa prawidłowo i nie powinienem mieć obaw przed długą podróżą ? Pozdrawiam!
Dodam, że jest to BMW E46 z 1998r. Benzyna silnik 2.0 150 KM. Przebieg 270 tys km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Klubowicz
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1494
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 16:37, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Na zimnym i na ciepłym?
Vanos ale przeważnie na niskich obrotach... tak do tych 2000 - przynajmniej ja tak miałem
Popychacze... one stukają cały czas niestety
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Sob 20:41, 01 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
O matko...... na pierwszym filmie mówię sobie "no... nieładnie pracuje ten diesel" a potem włączyłem drugi film i nie dowierzam.... M52TU !
To może być vanos, ale i chyba łańcuch słyszałem w ciemności. Sugerowałbym wymianę napinacza głównego - niedroga naprawa a często pomaga bo czasami można właśnie dźwięk obijającego się po ślizgu łańcucha pomylić z wadliwym vanosem.
W tamtym tygodniu po wymianie napinacza w e34 2.5 odnotowaliśmy pełny sukces, 50% ciszej pracujący silnik.
Szkoda że zaczynasz nad silnikiem rozmyślać tuż przed zrobieniem tych 3 tysi km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin5001
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:24, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Tu się z Tobą nie zgodzę, cały czas rozmyślam ale nie zawsze fundusze pozwalają. Mógłbym to zrobić najtańszym kosztem zamiennikami z Made IN PRC ale wolę robić porządnie a ciągle coś nowego wychodzi. Niedawno wymieniona kompletna odma z przewodami (OE) plus teraz świece, cewka, olej nie najtańszy syntetyk zależy mi na autku ale dojna krowa jak nie wiem. Wiem na co się pisałem kupując BMW nie musicie mi o tym przypominać. Rozrząd (czyli łańcuch) jak rozumiem był wymieniony przy 218 tys km tak mówił sprzedawca, czy możliwe, że nie wymienili tego napinacza ? Vanosy też podejrzewam. Na szybko panowie, jaki jest koszt naprawy vanosów a jaki jest koszt wymiany tego napinacza głównego (całościowy z robocizną) I pytanie najważniejsze, czy mogę śmiało przejechać te 3 tys km ? (Zostało to zaplanowane z dnia na dzień dodam)
EDIT: Tak na zimnym i ciepłym tak dziwnie chodzi, jak diesel. Kiedyś dodam, że tak cudownie cykał... jak świerszczyk nocą... Teraz coraz bardziej coś mu dolega...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez marcin5001 dnia Nie 1:26, 02 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 1:39, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
marcin5001 napisał: | Tu się z Tobą nie zgodzę, cały czas rozmyślam ale nie zawsze fundusze pozwalają. Mógłbym to zrobić najtańszym kosztem zamiennikami z Made IN PRC ale wolę robić porządnie a ciągle coś nowego wychodzi. |
Nikt nie kwestionował Twojego podejścia do auta i jego napraw.
marcin5001 napisał: | Wiem na co się pisałem kupując BMW nie musicie mi o tym przypominać. Rozrząd (czyli łańcuch) jak rozumiem był wymieniony przy 218 tys km tak mówił sprzedawca, czy możliwe, że nie wymienili tego napinacza ? |
"Rozrządem" sprzedawcy nazywają "ROLKĘ I PASEK" bo takie elementy wymienia się w autach typu vw, opel i reszcie..... i jestem święcie przekonany że chodziło o paski główny i klimy oraz rolki ichnich napinaczy.
Łańcucha nie wymienia się przy przebiegu 200 tys!
marcin5001 napisał: | Vanosy też podejrzewam. |
Jaaaasne Już widzę że każdy przy okazji wymienia uszczelnienia vanosów, szczególnie przed sprzedażą....
marcin5001 napisał: | Na szybko panowie, jaki jest koszt naprawy vanosów a jaki jest koszt wymiany tego napinacza głównego (całościowy z robocizną) |
Na szybko czy bez pośpiechu? :smt017 Vanos różnie... ale około 400 + części. Napinacz 40 pln + 20.... = 60. I tu powracając do początku Twojego posta .... najpierw sprawdź cenę a potem pisz że się nie zgadzasz. BTW Vanosa nie naprawisz na ori częściach bo ich poprostu NIE MA - to produkuje firma BEISAN SYSTEMS.... chyba że chcesz ori czyli zakup nowego vanosa z aso....
marcin5001 napisał: | I pytanie najważniejsze, czy mogę śmiało przejechać te 3 tys km ? (Zostało to zaplanowane z dnia na dzień dodam) |
Nikt tu nie jest jasnowidzem.....
marcin5001 napisał: | EDIT: Tak na zimnym i ciepłym tak dziwnie chodzi, jak diesel. Kiedyś dodam, że tak cudownie cykał... jak świerszczyk nocą... Teraz coraz bardziej coś mu dolega... |
Tak to już jest z maszynami , zużywają się po prostu....
Nie odbieraj mojego postu jako przytyk dla Ciebie... to taki zwyczajny sarkazm z mojej strony
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Nie 1:52, 02 Lis 2014, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin5001
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 1:54, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Ja to rozumiem, że autko z czasem i w dodatku 16 letnie nie będzie chodziło jak nowe. Zwłaszcza, że aktualnie ma 270 tysięcy jak na benzyniaka uważam, że to dość sporo. Kocham moje maleństwo i wymieniam wszystko na OE częściach lub dobrych zamiennikach. Mógłbyś mi powiedzieć, czy wymiana napinacza jest trudna i czy czasochłonna ? I ten dziwny dźwięk silnika mógłby być spowodowany napinaczem ? Oczywiście koszt widzę nieduży więc za to też się wezmę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Nie 2:01, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Wymiana napinacza ? Podjedz i zrobie Ci to na miejscu. Należy tylko zakupić właściwą część.... w tym celu zadzwoń do Matka a on już będzie wiedział o co chodzi i szybko część załatwi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slimak dnia Nie 2:01, 02 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin5001
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 2:46, 02 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Nie wiem kto to jest Matek. Część mogę zamówić bardzo szybko, na allegro widzę napinacze i widełki od 70 do 200 zł nie wiem konkretnie o jaki element chodzi. Mógłbyś na podstawie realoem podać mi nazwę dokładną ? Albo powiedzieć gdzie to szukać ? BMW E46 1998r grudzień Limuzyna 2.0 benzyna 150km
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
neptunek
Klubowicz
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elblag Płeć:
|
Wysłany: Śro 1:02, 05 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Kolego ustaw sie z kolega Slimakiem on ci ogarnie co trzeba a czesci praktycznie na telefon od kolegi Matka. Czesci bankowo beda pasowaly i robota bedzie zrobiona a przy okazji moze wyjdzie jeszcze pare innych rzeczy bo kolega Slimak jezeli chodzi o BMW to jest bardzo dokaldny hehe cos na ten temat wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin5001
II stopień wtajemniczenia
Dołączył: 29 Kwi 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 16:13, 04 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Koledzy, wszystko jasne. Kolektor wydechowy dziurawy. Zaspawany i autko znacznie cichsze słychać już piękny dźwięk silniczka a tylko buczenie. Koszt z uszczelkami 370 zł. I w tym miesiącu mam do zrobienia uszczelkę pod głowicą co jeszcze zrobić przy okazji tanim kosztem aby nie szło w nie wiadomo jakich kwotach ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|