|
BMW Klub Elbląg Jesteśmy ambasadorami marki BMW
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:57, 14 Maj 2012 Temat postu: Odbudowa progu |
|
|
Witam
Jestem świeżym posiadaczem BMW E46. To moja pierwsza BM-ka i niestety trochę jestem zawiedziony zabezpieczeniem antykorozyjnym tego auta.
Z uwagi, że nie lubię jak coś nie gra więc na pierwszy rzut poszedł lewy próg. Po zdjęciu nakładki można było się przerazić. 1/4 progu już nie istnieje i w związku z tym mam parę pytań:
1. Odbudowywać czy wspawywać nowy próg?
2. Gdzie w egu można kupić nowe zaczepy do nakładki progowej?
3. Jaki migomat polecacie na takie naprawy?
-zaznaczę, że nie ma to być bester 200A bo ja chce tylko wspawać kilka blaszek i interesują mnie opinie ludzi którzy maja takie cuda na stanie)
4. Czym zabezpieczyć od wewnątrz odnowiony próg?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slimak
Zarząd Klubu
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 2978
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 20 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 0:30, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Jesteś na 100% pewien że nikt wcześniej tam nie grzebał? Z doświadczenia wiem że ori blaszki są bardzo dobrze zabezpieczone, a te już "poprawiane" szybko lecą.
Co do naprawy progu, kolega MARECKI powinien się wypowiedzieć, dopiero co robił kosmetykę i wyszło lala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marecki
IV stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Wto 8:52, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Cześć,
ja miałem trochę inne przygody z progiem w mojej e46 W mojej był po prostu wgnieciony, samochód odstawiłem do blacharza 'za kanałem'. Nie wiem szczerze mówiąc jak go 'wyciągnął' i zabezpieczył ale wygląda łądnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:46, 15 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Witam
Podejrzewam, że ta przypadłość jest wina zaniedbań wcześniejszego właściciela. Samochód jest dość mocno obniżony, a początek korozji rozpoczął się prawdopodobnie od wgniecenia uchwytu podnośnika. Farba odpadła, po zimie doszła sól i wiadomo jak to się kończy. Wczoraj wyciąłem tą blachę która do niczego się już nie nadawała, rdze zeskrobałem i zagruntowałem reaktywnym podkładem epoksydowym, na dziury poleci szpachlówka z włóknem szklanym, a pokaźne ubytki blach trzeba będzie uzupełnić. Obecnie przeglądam także oferty migów i znalazłem dość przyzwoity za 1700 zł także myślę, że cała naprawa skończy się w moim garażu.
Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy zabezpieczaliście swoje progi od wewnątrz? Jeśli tak to jakim środkiem?
slimak napisał: | Jesteś na 100% pewien że nikt wcześniej tam nie grzebał? Z doświadczenia wiem że ori blaszki są bardzo dobrze zabezpieczone, a te już "poprawiane" szybko lecą.
Co do naprawy progu, kolega MARECKI powinien się wypowiedzieć, dopiero co robił kosmetykę i wyszło lala |
Na pewno było coś modzone ale samochód mam dopiero 1 miesiąc i nie mogę tak tego zostawić (samochód jest mega). Największy błąd jaki ktoś kiedyś musiał zrobić przy naprawie to nieodtworzenie fabrycznego zabezpieczenia. Teraz po zakupie konkretnej chemii mam zamiar to poprawić.
Lakierowanie we własnym zakresie, skrobanie, zabezpieczanie, prostowanie, wspawanie również. Jakoś nie mam przekonania do innych "fachowców".
Ma ktoś może próg do BMW? albo chociaż tylną jego cześć?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Broziu dnia Wto 11:53, 15 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 22:19, 16 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Odbudowa zakończona. Blacha 1mm trochę gięcia, pasowania, cięcia, na to wszystko szpachlówka z włóknami szklanymi i podkład. efekt jak na moje oko bardzo bobry:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marecki
IV stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 1:18, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Mogłeś zrobić zdjęcia z przed i po zabiegu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
makaveli
Gość
|
Wysłany: Czw 1:25, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
mam e36 black coupe i prawy przód progu/listwy jest zgniły mozna to wymienic? zakonserwowac? cokolwiek?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 8:05, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
marecki napisał: | Mogłeś zrobić zdjęcia z przed i po zabiegu |
Praktycznie mam zdjęcia krok po kroku ale dla najlepszego efektu wrzucę te z samego początku i ze stanu obecnego.
makaveli napisał: | mam e36 black coupe i prawy przód progu/listwy jest zgniły mozna to wymienic? zakonserwowac? cokolwiek? |
Trzeba wyciąć, odrdzewić, załatać, zagruntować, wyrównać potem w podkład i kolor. Ja to właśnie zrobiłem wczoraj
Jak dorzucić tutaj foty?:-D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Broziu dnia Czw 8:08, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
benio83
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1643
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:09, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak obiecałem.
Tak to wyglądało:
A tak po naprawie. Widać może niedociągnięcia ale na to założona jest nakładka progowa. Dziś może to dopieszczę :-D
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Broziu dnia Czw 11:12, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bigos
Przyjaciel Klubu
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 1625
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia/Pasłęk Płeć:
|
Wysłany: Czw 11:23, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Ale zarzygana masakra była.
Jak to zrekonstruowałeś? Wspawałeś fragment czy "szpachla szpachla i jeszcze raz szpachla"?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bigos dnia Czw 11:23, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 11:32, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Na początek oczyszczenie i wycięcie tego co nie nadawało się do reperacji. Jak widać na pierwszym zdjęciu dużej części progu zwyczajnie nie ma. Po uporządkowaniu w ruch poszedł reaktywny grunt epoksydowy (Brunox).
Kolejnym etapem było dosztukowanie konkretnej nakładki z blachy w miejscu ubytku (blacha ocynk). To zostało zamontowane na nity samozrywalne w ilości 10 sztuk na stronę (tu liczyłem ich odporność na zrywanie aby mogły przenieść obciążenie podczas podnoszenia auta).
Po tym zabiegu jeszcze raz Brunox i szpachlówka z włóknami szklanymi na wyrównanie.
Końcówka to szlifowanie, podkład, a dziś jakiś lakierek.
Czekam na spinki do nakładki, gdyż stare zniszczyłem.
W tym miejscu próg jest dość skomplikowany ale przy odrobinie zaangażowania da się wyprofilować blachę do uzyskania pożądanego efektu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Broziu dnia Czw 11:34, 17 Maj 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kicia
V stopień wtajemniczenia
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 547
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:38, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
No, no. Powiem Ci, że niezłą robotę odwaliłeś Broziu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marecki
IV stopień wtajemniczenia
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg Płeć:
|
Wysłany: Pią 1:47, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Elegansio, ciekawe jak to będzie w praktyce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 8:04, 18 Maj 2012 Temat postu: |
|
|
Zostało załatanko od spodu małego paska. Podnosiłem na tym auto i daje radę. Jak sobie przypomnę co zobaczyłem po zdjęciu nakładki to prawie i się załamałem. Teraz będę spał spokojnie. Jest jeszcze kilka takich niuansów ale są to zabiegi kosmetyczne.
Cieszę się, że tak to wygląda i podoba się
Tak wygląda finał, przed nałożeniem nakładki. Niby długo z tym walczyłem ale tylko z uwagi na ograniczony czas wolny. Z rozpędu zapewne zajrzę pod druga nakładkę (tak na wszelki wypadek)
Pozdrawiam wszystkich pasjonatów BMW
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Broziu dnia Pią 23:07, 18 Maj 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maciekkkk
Początkujący
Dołączył: 13 Lip 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:37, 13 Lip 2012 Temat postu: Re: Odbudowa progu |
|
|
który rocznik masz tej E46?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Broziu
I stopień wtajemniczenia
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:40, 24 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
98r wszystko byłoby ok gdyby poprzedni właściciel schylił łeb po tym jak zahaczył leżącego policjanta (czyt. próg zwalniający)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Broziu dnia Wto 13:44, 24 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|